Clown Postad 12 juli 2005 Postad 12 juli 2005 Jag skulle vilja lära mig "det mesta" inom ljudteknik en gång för alla :) Om ni här på forumet skulle kunna vara snälla att tipsa om bra Internetsidor, böcker, tidningar och kurser där man kan lära sig mycket om ljussättning m.m. skulle jag bli en väldigt lycklig pojke :) 0 Citera
Broman Postad 17 juli 2005 Postad 17 juli 2005 Vet ingen sida, men sök lite själv på google så hittar du nog nåt. 0 Citera
ljudfjollan Postad 17 juli 2005 Postad 17 juli 2005 Jag är urusel på filmteknik men grym på ljudteknik. Problemet är att jag är dryg och dyr, så jag kan inte rekommendera mig själv som lärare. 0 Citera
Black Star Postad 18 juli 2005 Postad 18 juli 2005 [citat=Clown]Jag skulle vilja lära mig "det mesta" inom ljudteknik en gång för alla :) Om ni här på forumet skulle kunna vara snälla att tipsa om bra Internetsidor, böcker, tidningar och kurser där man kan lära sig mycket om ljussättning m.m. skulle jag bli en väldigt lycklig pojke :)[/citat]¨ Står det inget i voodoofilms filmskola? Mitt tipps är att du skaffar något ljud program (finns säkert gratis lite överallt) och börjar att testa. Jag tycker att det är roligast att testa sig fram än att läsa manualer, så länge det inte finns någon anna utväg... 0 Citera
Clown Postad 20 juli 2005 Författare Postad 20 juli 2005 Oj, skrev fel :) Jag menade ljusteknik och inte ljudteknik :) 0 Citera
Black Star Postad 20 juli 2005 Postad 20 juli 2005 [citat=Clown]Oj, skrev fel :) Jag menade ljusteknik och inte ljudteknik :)[/citat] Hehe... Ljusteknik är inte min starka sida heller.... 0 Citera
Bleckert Postad 20 juli 2005 Postad 20 juli 2005 Läs filmskolan här på voodoofilm så hittar du endel användbart! 0 Citera
karlssons klister Postad 19 augusti 2005 Postad 19 augusti 2005 På http://www.ur.se/television finns infomation om ljussättning och annat. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.