Clown Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Jag skulle vilja lära mig "det mesta" inom ljudteknik en gång för alla :) Om ni här på forumet skulle kunna vara snälla att tipsa om bra Internetsidor, böcker, tidningar och kurser där man kan lära sig mycket om ljussättning m.m. skulle jag bli en väldigt lycklig pojke :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Vet ingen sida, men sök lite själv på google så hittar du nog nåt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljudfjollan Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Jag är urusel på filmteknik men grym på ljudteknik. Problemet är att jag är dryg och dyr, så jag kan inte rekommendera mig själv som lärare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 [citat=Clown]Jag skulle vilja lära mig "det mesta" inom ljudteknik en gång för alla :) Om ni här på forumet skulle kunna vara snälla att tipsa om bra Internetsidor, böcker, tidningar och kurser där man kan lära sig mycket om ljussättning m.m. skulle jag bli en väldigt lycklig pojke :)[/citat]¨ Står det inget i voodoofilms filmskola? Mitt tipps är att du skaffar något ljud program (finns säkert gratis lite överallt) och börjar att testa. Jag tycker att det är roligast att testa sig fram än att läsa manualer, så länge det inte finns någon anna utväg... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted July 20, 2005 Author Share Posted July 20, 2005 Oj, skrev fel :) Jag menade ljusteknik och inte ljudteknik :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 [citat=Clown]Oj, skrev fel :) Jag menade ljusteknik och inte ljudteknik :)[/citat] Hehe... Ljusteknik är inte min starka sida heller.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Läs filmskolan här på voodoofilm så hittar du endel användbart! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 På http://www.ur.se/television finns infomation om ljussättning och annat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts