Xtreme Records Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Tjenna hejjsan! Har kört fast i "titel-träsket" och behöver hjälp. Filmen handlar om en kille som e mobbad och blir misshandlad av "coola gänget" i skolan. Detta medför att han vill bli starkare och börjar därför ta anabola å skit för att bli större å starkare. Han blir stark men också dum i huvudet, och efter mycket om och men så slutar filmen med att han slår ihjäl en av mobbarna. Är tacksam för alla namnförslag! OBS! Föregångaren hette "The Hard Point Of View" //Kalle Östberg - Xtreme Records 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Rohypnol-the movie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 [citat=Mr.Man]Rohypnol-the movie[/citat] hahahaha... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 -Det man inte har i huvudet. -Stor, större, störst. -Så som i kroppen. -Stor i orden -Liten på jorden. -Skrattar sist. -Liten tuva. -Täppa truten. -Den snabba tillväxten -Dörrvakten -Liten blir stor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 har ett förslag: "Vengeance" - Betyder "blodig hämnd" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ag_the_king Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 mobbaola 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Vengeance betyder bara hämd men det var ett bra förslag=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Dit vinden vänder eller När vinden vänder. Eftersom han ligger på ena sidan (underläge) går över till andra sidan(överläge). Svårt o förklara. Mobbad Mobbaren 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big 1 Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 [citat=Xtreme Records]Tjenna hejjsan! Har kört fast i "titel-träsket" och behöver hjälp. Filmen handlar om en kille som e mobbad och blir misshandlad av "coola gänget" i skolan. Detta medför att han vill bli starkare och börjar därför ta anabola å skit för att bli större å starkare. Han blir stark men också dum i huvudet, och efter mycket om och men så slutar filmen med att han slår ihjäl en av mobbarna. Är tacksam för alla namnförslag! OBS! Föregångaren hette "The Hard Point Of View" //Kalle Östberg - Xtreme Records[/citat] Never fight a loser 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Öga för öga 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 "The violent way of self defense"... Men det kanske avslöjar slutet för mycket, eller kanske "Från botten till toppen" och möjligtvis "Det en mobbare inte ser". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtreme Records Posted July 6, 2005 Author Share Posted July 6, 2005 [citat=Mr.Man]Öga för öga[/citat] De kan funka. Om man översätter det så blir det: I.2.I / Eye to Eye 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogdoom Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 "The Soft Spots are Few" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caroline Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Vill inte deppa dig men, min erfarenhet av att skriva filmmanus är att: De gånger jag inte kommer på en titel - är storyn egentligen inte så bra från början... Men sluta inte försöka för det! För att hitta en bra titel: läs ordspråk och små krönikor, små noveller och annat. Lyssna på musik! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtreme Records Posted July 10, 2005 Author Share Posted July 10, 2005 Titel är "I.2.I - Eye to Eye" *se mitt förra inälgg :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Oye, varför är alla förslag på engelska? Är filmen på engelska? Jag tycker svenska filmer skall ha svenska titlar. (Fast det är ju förståss fritt att kalla filmerna vad man vill.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 [citat=Xtreme Records]Titel är "I.2.I - Eye to Eye" *se mitt förra inälgg :P[/citat] Rätt översättning skulle vara "Eye for an eye" som syftar på talesättet öga för öga tand för tand. "Eye to eye" funkar också men har ju en annan betydelse. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtreme Records Posted July 11, 2005 Author Share Posted July 11, 2005 A jag vet, men "Eye for an eye" är så långt - "Eye to Eye" låter oxå coolare (om nu det har nån betydelse) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Jag håller med Gorse det ser lite dumt ut när en film har ett engelskt namn och är svensk. Om de inte talar engelska naturligtvis. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 [citat=Xtreme Records] "Eye to Eye" låter oxå coolare[/citat] Låter helt fel tycker jag! Eye for an Eye låter bättre, då det faktsikt är så ordspråket lyder. Det du skrev tidigare, I2I ser lite töntigt ut. Ser ut som om det skulle vara en B-action rulle, typ :P Men, men det är ju bara vad jag tycker ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtreme Records Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 Jag har nu bytt titel till "Öga för Öga" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Jag känner mej hedrad! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtreme Records Posted July 15, 2005 Author Share Posted July 15, 2005 [citat=Mr.Man]Jag känner mej hedrad![/citat] A, Jusste! Tribute to Mr.Man 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts