Xtreme Records Postad 5 juli 2005 Postad 5 juli 2005 Tjenna hejjsan! Har kört fast i "titel-träsket" och behöver hjälp. Filmen handlar om en kille som e mobbad och blir misshandlad av "coola gänget" i skolan. Detta medför att han vill bli starkare och börjar därför ta anabola å skit för att bli större å starkare. Han blir stark men också dum i huvudet, och efter mycket om och men så slutar filmen med att han slår ihjäl en av mobbarna. Är tacksam för alla namnförslag! OBS! Föregångaren hette "The Hard Point Of View" //Kalle Östberg - Xtreme Records 0 Citera
Santafantasma Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 [citat=Mr.Man]Rohypnol-the movie[/citat] hahahaha... 0 Citera
gorse Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 -Det man inte har i huvudet. -Stor, större, störst. -Så som i kroppen. -Stor i orden -Liten på jorden. -Skrattar sist. -Liten tuva. -Täppa truten. -Den snabba tillväxten -Dörrvakten -Liten blir stor 0 Citera
filmnisse Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 har ett förslag: "Vengeance" - Betyder "blodig hämnd" 0 Citera
Apeman90 Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 Vengeance betyder bara hämd men det var ett bra förslag=) 0 Citera
Speero Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 Dit vinden vänder eller När vinden vänder. Eftersom han ligger på ena sidan (underläge) går över till andra sidan(överläge). Svårt o förklara. Mobbad Mobbaren 0 Citera
Big 1 Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 [citat=Xtreme Records]Tjenna hejjsan! Har kört fast i "titel-träsket" och behöver hjälp. Filmen handlar om en kille som e mobbad och blir misshandlad av "coola gänget" i skolan. Detta medför att han vill bli starkare och börjar därför ta anabola å skit för att bli större å starkare. Han blir stark men också dum i huvudet, och efter mycket om och men så slutar filmen med att han slår ihjäl en av mobbarna. Är tacksam för alla namnförslag! OBS! Föregångaren hette "The Hard Point Of View" //Kalle Östberg - Xtreme Records[/citat] Never fight a loser 0 Citera
Black Star Postad 6 juli 2005 Postad 6 juli 2005 "The violent way of self defense"... Men det kanske avslöjar slutet för mycket, eller kanske "Från botten till toppen" och möjligtvis "Det en mobbare inte ser". 0 Citera
Xtreme Records Postad 6 juli 2005 Författare Postad 6 juli 2005 [citat=Mr.Man]Öga för öga[/citat] De kan funka. Om man översätter det så blir det: I.2.I / Eye to Eye 0 Citera
Caroline Postad 10 juli 2005 Postad 10 juli 2005 Vill inte deppa dig men, min erfarenhet av att skriva filmmanus är att: De gånger jag inte kommer på en titel - är storyn egentligen inte så bra från början... Men sluta inte försöka för det! För att hitta en bra titel: läs ordspråk och små krönikor, små noveller och annat. Lyssna på musik! 0 Citera
Xtreme Records Postad 10 juli 2005 Författare Postad 10 juli 2005 Titel är "I.2.I - Eye to Eye" *se mitt förra inälgg :P 0 Citera
gorse Postad 10 juli 2005 Postad 10 juli 2005 Oye, varför är alla förslag på engelska? Är filmen på engelska? Jag tycker svenska filmer skall ha svenska titlar. (Fast det är ju förståss fritt att kalla filmerna vad man vill.) 0 Citera
Mr.Man Postad 11 juli 2005 Postad 11 juli 2005 [citat=Xtreme Records]Titel är "I.2.I - Eye to Eye" *se mitt förra inälgg :P[/citat] Rätt översättning skulle vara "Eye for an eye" som syftar på talesättet öga för öga tand för tand. "Eye to eye" funkar också men har ju en annan betydelse. 0 Citera
Xtreme Records Postad 11 juli 2005 Författare Postad 11 juli 2005 A jag vet, men "Eye for an eye" är så långt - "Eye to Eye" låter oxå coolare (om nu det har nån betydelse) 0 Citera
Apeman90 Postad 13 juli 2005 Postad 13 juli 2005 Jag håller med Gorse det ser lite dumt ut när en film har ett engelskt namn och är svensk. Om de inte talar engelska naturligtvis. 0 Citera
woxaz Postad 13 juli 2005 Postad 13 juli 2005 [citat=Xtreme Records] "Eye to Eye" låter oxå coolare[/citat] Låter helt fel tycker jag! Eye for an Eye låter bättre, då det faktsikt är så ordspråket lyder. Det du skrev tidigare, I2I ser lite töntigt ut. Ser ut som om det skulle vara en B-action rulle, typ :P Men, men det är ju bara vad jag tycker ;) 0 Citera
Xtreme Records Postad 13 juli 2005 Författare Postad 13 juli 2005 Jag har nu bytt titel till "Öga för Öga" 0 Citera
Xtreme Records Postad 15 juli 2005 Författare Postad 15 juli 2005 [citat=Mr.Man]Jag känner mej hedrad![/citat] A, Jusste! Tribute to Mr.Man 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.