Clown Postad 23 juni 2005 Postad 23 juni 2005 Hej hej, jag undrar vad som ska finnas med i en synopsis. Om jag har förstått det rätt så är en synopsis en kort beskrivning/sammanfattning av historien men att man inte ska ta med lösningarna på problem och slutet av filmen i sin synopsis. Är det så? Och är det något som jag inte har tänkt på som skall vara med? :D 0 Citera
gorse Postad 23 juni 2005 Postad 23 juni 2005 Jag var på vippen att skriva en långt inlägg men insåg att det inte behövs. Det är redan gjort. http://www.voodoofilm.org/artikel/synopsis-outline-treatment.aspx Man skall ha med "allt", dvs lösningarna och slutet. Det du beskriver är baksidetexten att trycka på fodralet. Den texten är ju iofs rätt hygglig liknelse av en synopsis. 0 Citera
Gremanz Postad 23 juni 2005 Postad 23 juni 2005 Synopsis är det formella ordet för kladd ;) En enkel beskrivning av historien m.a.o. 0 Citera
tomasz1985 Postad 23 juni 2005 Postad 23 juni 2005 Storyn i stora drag. En väl formulerad logline kan vara bra att ha med överst i dokumentet. 0 Citera
Clown Postad 23 juni 2005 Författare Postad 23 juni 2005 Ahh.. precis vad jag ville veta :) Tackar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.