Clown Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Hej hej, jag undrar vad som ska finnas med i en synopsis. Om jag har förstått det rätt så är en synopsis en kort beskrivning/sammanfattning av historien men att man inte ska ta med lösningarna på problem och slutet av filmen i sin synopsis. Är det så? Och är det något som jag inte har tänkt på som skall vara med? :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Jag var på vippen att skriva en långt inlägg men insåg att det inte behövs. Det är redan gjort. http://www.voodoofilm.org/artikel/synopsis-outline-treatment.aspx Man skall ha med "allt", dvs lösningarna och slutet. Det du beskriver är baksidetexten att trycka på fodralet. Den texten är ju iofs rätt hygglig liknelse av en synopsis. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremanz Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Synopsis är det formella ordet för kladd ;) En enkel beskrivning av historien m.a.o. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Storyn i stora drag. En väl formulerad logline kan vara bra att ha med överst i dokumentet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 Ahh.. precis vad jag ville veta :) Tackar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts