Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en böjelse för scifi-sportfilmer så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig att hitta några som jag missat. Följande har jag sett.

Roller ball (både orginal och remake)

Death Race 2000

The New Gladiators

Blood of heros

The Running man

Sen är jag på jakt efter Death sport.

Hursom är det en ruskigt underskattat genre! :)

Kan ni tipsa om andra?

Postad

[citat=dreeze]Fotboll och robotar? Any Given Sunday fast med robotar? Häftigt juh! =)[/citat]

Ja, den hade jag glömt.

Det finns en del filmer med robotar som utöver sport men det är mer neo-gladiator-filmer som Caine utryckte det som jag är ute efter. Det är nästan så att Battle Royale passar in i genren.

Postad

Inte precis rena bloodsport-filmer, men Mad Max Beyond Thunderdome har en väldigt läcker gladiator-scen! :D

Annars skulle jag väl iof inte redigt klassa Godjira/Godzilla eller Gamera dit, men dom filmerna rocka gösslet ur det mesta som dom är endå :-)

Postad

[citat=Christian van Caine]...får mig att tänka på typ fotboll mellan robotar.[/citat] Tro't eller ej, men på jobbet har de ibland en fotbollsturnering mellan robotar som studenterna bygger och programmerar. Är det inte fotboll, så kan det vara orientering eller "seek-and-rescue"-uppdrag. Rätt fränt faktiskt.

Postad

[citat=gorse][citat=Christian van Caine]...får mig att tänka på typ fotboll mellan robotar.[/citat] Tro't eller ej, men på jobbet har de ibland en fotbollsturnering mellan robotar som studenterna bygger och programmerar. Är det inte fotboll, så kan det vara orientering eller "seek-and-rescue"-uppdrag. Rätt fränt faktiskt.[/citat]

Låter som att du har ett kul jobb Göran!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...