FredrikD Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Jag har en böjelse för scifi-sportfilmer så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig att hitta några som jag missat. Följande har jag sett. Roller ball (både orginal och remake) Death Race 2000 The New Gladiators Blood of heros The Running man Sen är jag på jakt efter Death sport. Hursom är det en ruskigt underskattat genre! :) Kan ni tipsa om andra? 0 Quote
Christian van Caine Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Hm, ordet SciFi-sport ger mig dåliga vibbar, det får mig att tänka på typ fotboll mellan robotar. Vad jag förstått så är du ute efter mer neo-gladiator-filmer? Känns som du räknat upp de flesta av dom bästa där redan :-) 0 Quote
dreeze Posted June 18, 2005 Posted June 18, 2005 Fotboll och robotar? Any Given Sunday fast med robotar? Häftigt juh! =) 0 Quote
FredrikD Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 [citat=dreeze]Fotboll och robotar? Any Given Sunday fast med robotar? Häftigt juh! =)[/citat] Ja, den hade jag glömt. Det finns en del filmer med robotar som utöver sport men det är mer neo-gladiator-filmer som Caine utryckte det som jag är ute efter. Det är nästan så att Battle Royale passar in i genren. 0 Quote
jmalmsten Posted June 19, 2005 Posted June 19, 2005 Räknas Godzilla och Gamera-filmerna in? Det är ju rena wrestlingmatcher i de filmerna... 0 Quote
Christian van Caine Posted June 19, 2005 Posted June 19, 2005 Inte precis rena bloodsport-filmer, men Mad Max Beyond Thunderdome har en väldigt läcker gladiator-scen! :D Annars skulle jag väl iof inte redigt klassa Godjira/Godzilla eller Gamera dit, men dom filmerna rocka gösslet ur det mesta som dom är endå :-) 0 Quote
gorse Posted June 19, 2005 Posted June 19, 2005 [citat=Christian van Caine]...får mig att tänka på typ fotboll mellan robotar.[/citat] Tro't eller ej, men på jobbet har de ibland en fotbollsturnering mellan robotar som studenterna bygger och programmerar. Är det inte fotboll, så kan det vara orientering eller "seek-and-rescue"-uppdrag. Rätt fränt faktiskt. 0 Quote
Mr.Man Posted June 19, 2005 Posted June 19, 2005 [citat=gorse][citat=Christian van Caine]...får mig att tänka på typ fotboll mellan robotar.[/citat] Tro't eller ej, men på jobbet har de ibland en fotbollsturnering mellan robotar som studenterna bygger och programmerar. Är det inte fotboll, så kan det vara orientering eller "seek-and-rescue"-uppdrag. Rätt fränt faktiskt.[/citat] Låter som att du har ett kul jobb Göran! 0 Quote
Recommended Posts