Gå till innehåll

Batman Begins


trancedanne

Recommended Posts

Vad tror ni om denna film? Fått riktigt riktigt bra kritik av alla som sätt den. Chriopher Nolan är utan tvekan en av de bästa regiösserna som finns idag så ingen direkt överraskning att det har blivit så bra. Filmen kommer till Sverige om ca 1 månad.. =/, så jävla dumt.. Inte konstigt att folk laddar ner filmer istället..

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt sega är vi i sverige ja. :/ Samma med "Sin City" som typ kom ut ett år före i USA innan den kommer hit. Man blir riktigt sugen på att ladda ner, men vill inte förstöra filmupplevelsen så jag väntar iaf o ser den på bio ist. ;)

 

Batman Begins tror/hoppas jag är en riktigt schöön rulle :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Sverigepremiärer enligt IMDB:

 

Sin City 1/7 (3 månader efter USA premiären)

 

Batman Begins 15/7

 

Och jo, den tror jag blir helt okay. Har alltid gillat Christian Bale, och resten av rollerna känns ganska stabila de med. Sedan musik av Hans Zimmer och James Newton Howard :) - det jag hört låter helt okay (inte som Elfmans musik, men det kanske behövs lite nytt även där)

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har väl mest tyckt Batman sugit friskt, förutom den första filmen. Självlysande pajaskonster på samma nivå som roliga timmen är inte min påse. Men av trailen att dömma ser det mycket lovande ut. Helt seriöst alltså. Jag ser fram emot filmen.

 

För oss gubbar som som tycker Batman skall stavas Läderlappen och som hade förmånen att läsa Marvel Comics i svensk utgåva, hoppas jag på att de fantastiska fyra (Fantastic four) ocskå är en bra film. http://www.apple.com/trailers/fox/fantastic_four/

 

Marvelserierna hade hjältar som Silversurfaren, Hulken, Kapten Amerika, Spindermannen, X-männen och många många fler. För att inte tala om Stålmannen, Stålpojlken, Stålflickan och stålmannens alla superkollegor vars namn jag glömt vid det hör laget. http://www.marvel.com/

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Jag har väl mest tyckt Batman sugit friskt, förutom den första filmen. Självlysande pajaskonster på samma nivå som roliga timmen är inte min påse. Men av trailen att dömma ser det mycket lovande ut. Helt seriöst alltså. Jag ser fram emot filmen.

 

För oss gubbar som som tycker Batman skall stavas Läderlappen och som hade förmånen att läsa Marvel Comics i svensk utgåva, hoppas jag på att de fantastiska fyra (Fantastic four) ocskå är en bra film. http://www.apple.com/trailers/fox/fantastic_four/

 

Marvelserierna hade hjältar som Silversurfaren, Hulken, Kapten Amerika, Spindermannen, X-männen och många många fler. För att inte tala om Stålmannen, Stålpojlken, Stålflickan och stålmannens alla superkollegor vars namn jag glömt vid det hör laget. http://www.marvel.com/[/citat]

 

Som serienörd måste jag korrigera dig. Stålmannen och alla dess avarter är inte Marvel utan DC, precis som Batman.

 

I övrigt så ser även jag mycket framemot Fantastiska Fyran, tror det kan bli en skön popcornrulle. Men lite avskräckt blev jag när jag såg trailern och Things klassiska "It's clobberin time" inte översattes med "Det är dunkardags!".

Länk till kommentar
Share on other sites

Har personligen alltid haft lite svårt för Batman. Som serietidning finns det många bra episoder men jag tycker man misslyckats med filmerna. Första var ok men sen har det gått käpprätt utför. Tyvärr tror jag att man inte vågar göra Batman Begins så mörk och gotisk som iaf jag önskar.

 

Lär av Rodriguez och samarbeta med Frank Miller säger jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Har personligen alltid haft lite svårt för Batman. Som serietidning finns det många bra episoder men jag tycker man misslyckats med filmerna. Första var ok men sen har det gått käpprätt utför. Tyvärr tror jag att man inte vågar göra Batman Begins så mörk och gotisk som iaf jag önskar.

 

Lär av Rodriguez och samarbeta med Frank Miller säger jag.[/citat]

 

Man blir ju orolig när den bara är från 13 år men den ska tydligen vara mörkare än de tidigare Batman-filmerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ok pojkar å de flickor som kanske finns här... Tänkte bara säga att ja kunde inte vänta på Batman Begins så.... Inte för att spoila för mkt av filmen tänkte ja bara säga att jag är lite besviken. Den är inte alla som de andra och inte alls lika bra som de andra batman filmerna. Det är inget fel på skådisarna eller regin väldigt snyggt filmat. Men handlingen är väldigt tunn. Och allt vi vet om Batman blir typ "in youre face"

 

Denna film förstör lite av denna mystik med hur batman är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle vilja säga tvärtom, så det gör jag också. Denna filmen har allt det bra från de två första filmerna (3:an och 4:an innehåller inget bra så de bryr jag mig inte om att räkna in). Dessutom finns det en hel del karaktärsfördjupande element i den, vilket jag tycker de andra filmerna saknar.

 

Då de andra filmerna börjar mitt i allt, förklarar denna hur allt hänger ihop, vilket gör att filmen känns mer logisk och "verklig", den blir lite lättare att ta till sig.

 

Vare sig man är ett riktigt Batman freak eller inte så tror jag inte att man går från bion besviken. Christian Bale känns mycket bra i rollen som Bruce Wayne, han passar för sådana roller. Rika affärsmän som har en mörk, kanske något psykostisk, sida........Den ende som känns aningen malplacerad är Katie Holmes. Inte för att hon gör någon dålig insats.....men så fort hon är med så börjar Dawsons Creek temat att spelas upp i mitt huvud........

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...