Gå till innehåll

"Hole in one" - Synopsis


Recommended Posts

Jag skulle uppskatta om jag fick lite feedback till min synopsis, som går under arbetsnamnet "Hole in one". Det är kortfilm om golf - så det är med andra ord en komedi - som också tar upp "tyngre ämnen" som lögn och svek.

 

(Observera att detta är en synopsis och inget grovmanus!)

Hole in one, Gustaf Lindborg (version 1, synopsis).doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul idé!

 

Om du gör något bra av den vill säga... Men det ser lovande ut... Ett skarpt manus så kan det nog bli kul... :)

 

Några saker bara. Som i och för sig inte är sååå visentliga..

 

Men. Namnvalen.. Är Martin över 60 år så skulle jag döpa honom till något annat... Känner nämligen inte så många 60 åringar vid namn Martin..

Rickard kanske är en yngre präst?

 

Enligt religionskunskap så straffar inte Gud människan... Men i denna komedi så är det ju en huvudnyckel så det låter helt okej...

Det är ju ett roligt straff också. :D

 

Hur ska du visa att det är Martins första hole in one på 45 års golfkarriär?? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Fredrik]Slutet är för svagt, det känns som att du bygger upp något som sen faller platt. Kom på något mer tankeväckande.[/citat]

 

 

Jag håller med...

Jag tog bara för givet att det var något Gustaf tänkt sig arbeta mera på...

Man kan inte alltid tänka på allt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ar inte saker pa att slutet faller platt. Tycker det ar hyfsat kul. Sista scenen kan bekrafta att det ar tomt pa golfbanan genom en halv panorering eller nat och prasten som kollar sig desperat efter vittnen. Skulle ju kunna bygga pa med att han forsoker utkrava den dar champagneflasken som utlovas pa manga klubbar for de som gor en hole in one. Han blir i brist pa vittnen nekad champagneflaskena samt all berom fran vanner o familj.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...

[citat=Adam88]Kul idé!

 

Om du gör något bra av den vill säga... Men det ser lovande ut... Ett skarpt manus så kan det nog bli kul... :)

 

Några saker bara. Som i och för sig inte är sååå visentliga..

 

Men. Namnvalen.. Är Martin över 60 år så skulle jag döpa honom till något annat... Känner nämligen inte så många 60 åringar vid namn Martin..

Rickard kanske är en yngre präst?

 

Enligt religionskunskap så straffar inte Gud människan... Men i denna komedi så är det ju en huvudnyckel så det låter helt okej...

Det är ju ett roligt straff också. :D

 

Hur ska du visa att det är Martins första hole in one på 45 års golfkarriär?? ;)[/citat]

 

Martin låter väl som ett helt okej namn val med tanke på att, tror det eller ej, de som heter Ulf, Sigvard, Lars, alla en gång har varit unga de också och bytte inte namn när de blev äldre :P

 

För övrigt, slutet kanske är lite platt, men fortfarande hyfsat kul !

Skall bli kul att se var detta tar vägen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...