Gå till innehåll

adobe after effects


darko

Recommended Posts

AE PB kostar ca 18 lappar.

AE STD kostar ca 8 lappar.

Magic Bullet från The Orphanage kostar ca 10 lappar.

 

Bara så att du vet, Magic Bullet ingår inte i After Effects. Det är en 3e parts pluggin. Men grym är den!

 

ha de

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Men tänk på en sak: Magic Bullet gör INGENTING om du inte har ljussatt och fotograferat korrekt. Om du bara vill ge din videofilm lite filmkänsla finns det billigare sätt att uppnå en filmisk effekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hej,

 

Jag skall börja med och säga att jag absolut inte är någon expert på After Effects (eller compositing överhuvudtaget).

Jag äger en licens för AE 5.5 STD, men har inte blivit så god vän med programmet som jag först hoppades.

 

Köpte för ett par veckor sedan DFX+ (lillebror till Digital Fusion) vilket jag numera är totalt förälskad i.

Mycket skönare arbetsflöde enligt min åsikt. Hela programmet bygger på ett objektorienterat gränssnitt

och jag upplever det därmed som att jag har mycket bättre kontroll på allt som händer.

 

Ville egentligen bara påpeka att du inte nödvändigtvis måste stirra dig blind på AE. Missförstå mig rätt,

jag klagar absolut inte på AE men det finns alternativ.

 

Du kan läsa mer och ladda ned en demo av DF på www.eyeonline.com.

 

Bye,

Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad kostar DFX+??

 

AfterEffects har ju en stark fördel i sitt pris som är lägre än konkurrenterna.

 

AfterEffects fungerar mer som andra Adobeprogram än de flesta compositing program gör. DFX+, Shake, Combustion, Flame... arbetar alla efter ett liknande och helt annat tänkande.

 

Har man erfarenhet av Photoshop eller Illustrator så är AE lättare att sätta sig in i eftersom dem hanterar lager och "transfermodes" på liknande sätt. Har man ingen erfarenhet spelar det mindre roll, och nod-tänkandet kan nog tom. kännas mer logiskt för den som inte förstörts av Adobes program ;)

 

Jag använder både Shake (noder) och AfterEffects (lager) och tycker helt klart att båda har sina för och nackdelar. jag väljer program efter vilka funktioner jag vill använda.

 

Testa demoversioner av ett par program innan du bestämmer dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...