Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag ska rendra en AVI-fil som bakgrund kommer det upp en "error"-ruta

och programmet stängs ner. Jag har gjort precis som tutorialen säger men ändå blir det fel. Varför?!

Posted

Då måste du köra version 6. Gå in på discreets hemsida och leta upp supporten där kan du ladda ner en uppdatering som fixar det.

Posted

Ett fel till... När jag har installerat om programet och har skrivit in authorization-koden så står det att den är fel. Den har alltid funkat förut.

Posted

[citat=walfridson]Ta kontakt med supporten. Ibland behöver man nya dongle-drivrutiner efter uppdatering.[/citat]

Något säger mig att supporten skulle göra annat än hjälpa honom ;)

Posted

[citat=walfridson]Jo.... Det är synd, studio max är nog snällast mot studenter av de större 3Dmakarna. Vad går det på? 1000 spänn...[/citat]

Tror det går på 1200(efter moms). Jo Autodesk (köpte discreet) är verkligen über schysta mot studenter, dock så tror jag inte att det är många som vet om att man kan skaffa sig en studentlicens.

Edit: Broman varför installerade du om max?

Edit2: Kostade hela 950:- exkl moms (ca 1 200:- inkl moms (på creativetools.se). Ujuj, värsta dyrt med tanke på att det är samma version som går på runt 50.000 för en industriell licens :OO

Posted

Men det är bra att passa på medans man pluggar, senare får rejäl rabatt vid uppgradering till full licens. För Lightwave går det sammanlagt på ca 5500:- för EDU-licens och uppgradering till full.

Posted

[citat=walfridson]Men det är bra att passa på medans man pluggar, senare får rejäl rabatt vid uppgradering till full licens. För Lightwave går det sammanlagt på ca 5500:- för EDU-licens och uppgradering till full.[/citat]

Jaså? Det var inte farligt. Antar att Lightwave är ett kompetent program.

Posted

[citat=walfridson]Jo.... Det är synd, studio max är nog snällast mot studenter av de större 3Dmakarna. Vad går det på? 1000 spänn...[/citat]

Du råkar inte veta om det finns något liknade erbjudande för Maya i svergie?

Posted

Jawo undrade varför jag installerade om 3dsmax.

En enkel förklaring... Programet fick fnatt. Först kunde jag inte rendra AVI-filer, sen kunde jag inte ens rendra en vanlig 3d-animation, sen när jag skulle starta 3dsmax så startar datan om.

Därför installerade jag om, i hopp om att det skulle gå över.

Men då funkade inte authorization-koden...