Nixxon Postad 31 maj 2005 Postad 31 maj 2005 Hej! Jag började precis arbeta med photoshop och en lightsaber scen, när jag sedan öppnar bilderna i adobe premiere så står det : this layerd photshop file was not saved with a composite image. ????? Vad menas med det och vad ska jag göra åt det ? 0 Citera
Rogge Postad 31 maj 2005 Postad 31 maj 2005 Vilken version av Photoshop samt Premiere är det? /Roger 0 Citera
Nixxon Postad 31 maj 2005 Författare Postad 31 maj 2005 Premiere: 6.5 Photoshop:?? osäker men tror det är 5 nånting :s 0 Citera
wääuu Postad 1 juni 2005 Postad 1 juni 2005 gå in på justeringar och ändra ¨man kan typ välja RGB och olika färggrejer jag vet inte vilken du ska ta men prova dej fram. Aha nu såg jag att det var PS 5 då vet jag inte men ta en titt där... 0 Citera
Henrik_CanonXM2 Postad 1 juni 2005 Postad 1 juni 2005 [citat=Nixxon] this layerd photshop file was not saved with a composite image. [citat] du kan inte spara bilden i photoshop's egna format utan du måste spara den i nått annat format t exempel bmp, jpg eller tga. 0 Citera
jbergman Postad 1 juni 2005 Postad 1 juni 2005 Photoshop 5? Det känns som en evighet sedan... Nåväl, att öppna psd-formatet i Premiere skall inte vara något som helst problem, men det är möjligt att Premiere kräver att du vid sparandet kryssar i "maximize compatibility" eller vad det kan tänkas heta i PS5. Detta lägger till en kompositbild, dvs en platt version av hela bilden, i filen. Detta känns emellertid som en skum lösning, då felmeddelandet du beskriver faktiskt inte borde dyka upp i ett program som stödjer bilder i lager. /Jakob 0 Citera
Nixxon Postad 1 juni 2005 Författare Postad 1 juni 2005 takkar så mykket ...jag har faktiskt ingen aning om vilken version av ps det är så haka inte upp er på det :p 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.