Nixxon Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Hej! Jag började precis arbeta med photoshop och en lightsaber scen, när jag sedan öppnar bilderna i adobe premiere så står det : this layerd photshop file was not saved with a composite image. ????? Vad menas med det och vad ska jag göra åt det ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Vilken version av Photoshop samt Premiere är det? /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted May 31, 2005 Author Share Posted May 31, 2005 Premiere: 6.5 Photoshop:?? osäker men tror det är 5 nånting :s 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 gå in på justeringar och ändra ¨man kan typ välja RGB och olika färggrejer jag vet inte vilken du ska ta men prova dej fram. Aha nu såg jag att det var PS 5 då vet jag inte men ta en titt där... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik_CanonXM2 Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 [citat=Nixxon] this layerd photshop file was not saved with a composite image. [citat] du kan inte spara bilden i photoshop's egna format utan du måste spara den i nått annat format t exempel bmp, jpg eller tga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Photoshop 5? Det känns som en evighet sedan... Nåväl, att öppna psd-formatet i Premiere skall inte vara något som helst problem, men det är möjligt att Premiere kräver att du vid sparandet kryssar i "maximize compatibility" eller vad det kan tänkas heta i PS5. Detta lägger till en kompositbild, dvs en platt version av hela bilden, i filen. Detta känns emellertid som en skum lösning, då felmeddelandet du beskriver faktiskt inte borde dyka upp i ett program som stödjer bilder i lager. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 takkar så mykket ...jag har faktiskt ingen aning om vilken version av ps det är så haka inte upp er på det :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts