Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! Jag började precis arbeta med photoshop och en lightsaber scen, när jag sedan öppnar bilderna i adobe premiere så står det : this layerd photshop file was not saved with a composite image. ????? Vad menas med det och vad ska jag göra åt det ?

Posted

gå in på justeringar och ändra ¨man kan typ välja RGB och olika färggrejer jag vet inte vilken du ska ta men prova dej fram.

Aha nu såg jag att det var PS 5 då vet jag inte men ta en titt där...

Posted

[citat=Nixxon] this layerd photshop file was not saved with a composite image. [citat]

du kan inte spara bilden i photoshop's egna format utan du måste spara den i nått annat format t exempel bmp, jpg eller tga.

Posted

Photoshop 5? Det känns som en evighet sedan... Nåväl, att öppna psd-formatet i Premiere skall inte vara något som helst problem, men det är möjligt att Premiere kräver att du vid sparandet kryssar i "maximize compatibility" eller vad det kan tänkas heta i PS5. Detta lägger till en kompositbild, dvs en platt version av hela bilden, i filen.

Detta känns emellertid som en skum lösning, då felmeddelandet du beskriver faktiskt inte borde dyka upp i ett program som stödjer bilder i lager.

/Jakob