final_cut Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Var vänliga och respektera meningen med detta tråd så kanske det blir något av det. Alltså, av DeNiros alla karaktärsstudier, vilken skulle ni säga är hans allra bästa? Ha följande i åtanke; ni får välja bara en och frågan lyder inte vilken av hans filmer ni gillar bäst, utan vilket karaktär han har spelat bäst? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted May 30, 2005 Author Share Posted May 30, 2005 Jag lägger min röst på Cape Fear (1991). Det är för övrigt den första filmen jag sett med honom, och det är i rollen som Max Cady som han har gjort störst intryck på mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Jake La Motta i Raging Bull får min röst när det gäller rent skådespeleri från De Niros sida. När jag första gången såg en stillbild på De Niro från filmen när han ätit upp sig kände jag inte igen honom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted May 30, 2005 Author Share Posted May 30, 2005 [citat=Ronnie]Jake La Motta i Raging Bull får min röst när det gäller rent skådespeleri från De Niros sida. När jag första gången såg en stillbild på De Niro från filmen när han ätit upp sig kände jag inte igen honom.[/citat] Jodå, Tjuren från Bronx verkade rätt självklart för mig med, men jag hör till det som Leonar Maltin kallar "Freddy Krüger-generationen", som han anser att Scorseses version eller vision främst riktar sig till... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Turboroberto Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Cape Fear (1991)... han är grym som Max Cady!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Om någon sett mean streets. Där gör De niro en grym rolltolknig. Min favorit För övrigt tycker jag inte De niro passar alls in i cape fear, det är han som drar ner filmen lite. Tycker han spelar över på nått sätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruffman Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Som "Noodles" i "Once Upon A Time In America" är han strålande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBrotherOfLight Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Hans rolltolkning av farsan i Familjen är värst har utan tvekan haft störst intryck på mig och den har betytt mycket för hur jag tänker och ser på film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Jag håller med ovanstående skribent om att hans rolltolkning i "Familjen är värst" är vansinnigt underhållande. Men jag måste nog lägga min röst på "Jackie Brown". Jag kan bara inte fatta att det är de Niro som är den där lönnfeta losern! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Travis Bickle 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnjj Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 #8 har det, o så säger folk att deniro har gått ner sig? vf snakkar de om? :E 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts