Jump to content

DeNiros bästa?

final_cut

Recommended Posts

Var vänliga och respektera meningen med detta tråd så kanske det blir något av det. Alltså, av DeNiros alla karaktärsstudier, vilken skulle ni säga är hans allra bästa? Ha följande i åtanke; ni får välja bara en och frågan lyder inte vilken av hans filmer ni gillar bäst, utan vilket karaktär han har spelat bäst?

Jake La Motta i Raging Bull får min röst när det gäller rent skådespeleri från De Niros sida. När jag första gången såg en stillbild på De Niro från filmen när han ätit upp sig kände jag inte igen honom.

[citat=Ronnie]Jake La Motta i Raging Bull får min röst när det gäller rent skådespeleri från De Niros sida. När jag första gången såg en stillbild på De Niro från filmen när han ätit upp sig kände jag inte igen honom.[/citat]

Jodå, Tjuren från Bronx verkade rätt självklart för mig med, men jag hör till det som Leonar Maltin kallar "Freddy Krüger-generationen", som han anser att Scorseses version eller vision främst riktar sig till...

Jag håller med ovanstående skribent om att hans rolltolkning i "Familjen är värst" är vansinnigt underhållande. Men jag måste nog lägga min röst på "Jackie Brown". Jag kan bara inte fatta att det är de Niro som är den där lönnfeta losern!