Jump to content

eldsprut

ash

Recommended Posts

vet inte hur seriöst det är. men jag o några polare filmade lite förra sommarn då dom prövade o "spruta eld". vi körde med tändvätska, vilket då funkade bra.

fast du pratar då om att sluka eld.

jag tror enklast är nog att pröva sig fram faktiskt. "man lär sig ju av sina misstag"

kör hårt!!!

[citat=wiberg]vet inte hur seriöst det är. men jag o några polare filmade lite förra sommarn då dom prövade o "spruta eld". vi körde med tändvätska, vilket då funkade bra.

fast du pratar då om att sluka eld.

jag tror enklast är nog att pröva sig fram faktiskt. "man lär sig ju av sina misstag"

kör hårt!!![/citat]

I just detta sammanhang så undrar jag om det verkligen är ett gott råd. Om du vill göra något explosionsliknande så skulle jag råda dig att kontakta http://www.pyrosmalandskrutbruk.se

Dom kan väl det mesta och har dessutom kurser. Nu tycker ni det låter fånigt men eld och explosioner ska man inte leka med. Även om det säkert ofta går bra så är det ju inte direkt värt priset den gången det inte går bra...

Det skall vara möjligt att "sluka eld" med vanligt vetemjöl också hörde jag någonstans. Testade precis om detta påstående var sant, och det var det faktiskt. Inte samma intevsiva eld som man får med mer antändliga vätskor så klart, men det gick faktiskt. =)

[citat=gorse]Jag vet inte vad proffsen har men i mexico verkar de ha helt vanlig bensin som köpte på bensinmacken. Hur gott det smakar vet nog bara de som testat.[/citat]

Vanlig bensin är mycket giftigt!! Även om man inte sväljer den, får man det i sig genom slemhinnan, om man har den i munnen. Dessutom smakar det inget vidare (har tyvärr testat själv). Man kanske inte dör av det, med avråder bestämt att ta vanlig bensin i munnen. I Mexiko de skiter säkert i allt som har med hälsa att göra. En bekant till mig håller på med eldslukning och han kör med renat bensin för medicinskt bruk. Finns på apotek. Dessutom har han bar överkropp, som han blöter med vatten precis innan akten, så att håret etc. inte fattar eld.

tack för alla svar men som jag skrev ska ingen vara i närheten när elden sprutar. hade nämligen tänkt att använda mej av tryckluft och en lång slang för att spruta vätskan mot en låga. men antar att tändvätska får bli det jag provar med...

måste ju bara tillägga det att det går ju att avancera med en högtryckstvätt, med vilken man kan skapa riktigt häftiga effekter. sen om det är rätt att byta ut just bensin mot vatten i det här fallet vet jag inte.

men man får ju lite längd på det. förhoppningsvis.