Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min kommande film i nuläget ser ut att bli nästan två timmar lång, vad säger ni då?

Detta är iofs bara en grov uppskattning men ändå...

Jag har skrivit 38 sidor renskrivetmanus just nu, och jag har förutom det ungefär 10-20 sidor "story" som inte är renskrivet i manusform.

När jag renskrivit detta så har jag i manusform skrivit ungefär hälften av filmen.

Vad jag är orolig för är att folk helt enkelt inte ska orka se filmen pga dessa läng. "En amatörfilm på nästan två timmar - tjenare..."

Efter att manuset är helt renskrivet och genomgått ett antal gånger så kan det ju hända att man lyckats korta ner något som är onödigt eller tagit bort något, men filmen kommer absolut inte bli kortare än 90 minuter.

Vad är den spontana reaktionen på det hela?

Posted

[citat=EzekielMartyr]Min kommande film i nuläget ser ut att bli nästan två timmar lång, vad säger ni då?

Detta är iofs bara en grov uppskattning men ändå...

Jag har skrivit 38 sidor renskrivetmanus just nu, och jag har förutom det ungefär 10-20 sidor "story" som inte är renskrivet i manusform.

När jag renskrivit detta så har jag i manusform skrivit ungefär hälften av filmen.

Vad jag är orolig för är att folk helt enkelt inte ska orka se filmen pga dessa läng. "En amatörfilm på nästan två timmar - tjenare..."

Efter att manuset är helt renskrivet och genomgått ett antal gånger så kan det ju hända att man lyckats korta ner något som är onödigt eller tagit bort något, men filmen kommer absolut inte bli kortare än 90 minuter.

Vad är den spontana reaktionen på det hela?[/citat]

...se till att det inte märks att det är en amatörfilm... lol...spontant: det är bra med ambitioner!

-lycka till... ;)

Posted

en så lång amatörfilm uppskattas inte av nån.. känns hårt att säga men det tycker jag iaf.. filmen tappar automatiskt lite i kvalite när man håller på så länge med en film som man vet inte kommer nå mer än ett hundratal max.. men det är klart gör du filmen riktigt jävla skickligt så kan det hända att man håller sig vaken

Posted

jo målsättningen är ju att den ska vara spännande, stämningsfull och att den ska hålla en sådan produktionskvalité så att det inte känns "amatörfilm" för tittaren utan tittaren ska bara komma in i handlinegn och njuta av filmen, istället för att hela tiden uppleva att det är en amatörfilm med brister.

Men jag (eller vi, för vi är ju ganska många) kämpar så gott vi kan.

I december borde filmen vara färdig, om det inte uppstår en massa problem, så då får de som vill se resultatet! :D

Posted

MIn spontana reaktion är; överambitiöst, varför göra en tråkig långfilm när man kan göra en spännade och bra kort film.

Min andra reaktion är; fan va smart att visa att man kan göra långfilm direkt istället för att grejsa på med kortfilmer. Jag har alltid gillat personer som lyckas göra filmer billigt och endå få det snyggt. Lycka till.

Posted

Varför säger ni att två timmar är för långt? Går det inte att korta ner den mer så ska den vara två timmar om den måste. Och att skriva kortfilmsmanus är mer för regissörer enligt mig. Har man som ambition att skriva långfilmsmanus i framtiden bör man göra det nu. Vill du öva på regi bör du nog börja med kortfilm.

Posted

Trevligt att man får lite uppmuntran också. :)

Jo det är ju en relativt billig film,

i nuläget har vi använt cirka 15 000kr och det går väl uppemot en 10 000kr till innan filmen är färdig men det räknas väl ändå till nollbudget så det är väl skitsamma. ;D

Men nu jäklar ska ni få se vilken film vi kan göra, och blir det dåligt så skiter jag helt enkelt i att posta här mer. ;P

• 5 months later...
Posted

[citat=ash]hur går det med filmen då?[/citat]

sista inlägget Ezekiemartyr gjorde var 27 juli där han undrar hur man hänger ned utefter en kant utan att riskera att falla ned och dö.

Hoppas det inte gick illa med det?

Posted

men shit vad tråkiga inlägg... fan klart man ska göra långfilm om man orkar... Kortfilmer som ingen ser på ändå, vad fan är det?!

Kraftverk 3714 är 136min vet jag.. har inte sett den än men recensionerna är inte dåliga... Och säga vad man vill om en film som Camp Slaughter. Nu gör Munthe filmer på löpande band. Hade han gjort någon kortfilm istället hade ingen brytt sig....