Danell Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Är det King Kong 3-disc utgåvan jag skymtar? Den kommer väl ut imorrn om jag inte har fel. (tror jag eller så är det minnet som spökar) Ska köpa den finá med figuren har jag planerat. Inte för att själva figuren var snygg (jag blev faktiskt besviken när jag såg den) men man måste ju ha den! 0 Citera
jmalmsten Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 nä danell, tyvärr inte 3discutgåvan... det jag har är 2 st 1discutgåvor av 1933'an och limited edition av PJ's version i sammetlåda (svår att öppna!:() och pre-production-diarees... ena av 1933'orna är den nyare med färgversionen som enda extramaterial, den andra är bara den gamla utgåvan som jag faktiskt inte ens har öppnat plasten på än, (köpte den nyare innan jag kom mig för att se den)... var ett tag sedan jag var inne på kongisking eller nått sånt så jag är lite osäker på just vad för 3discutgåva du menar... Odinlundin... tackar tackar...dock nästan inga samlarutgåvor som en del här är förtjusta i... (tänker på alienhuvudet, burton-prylarna osv)... kanske skulle ta kort på film-böckerna också bara på skoj. 0 Citera
Danell Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 http://www.axelmusic.com/productDetails/025193168023 detta var den jag menade....SKA HA!!! 0 Citera
qwertyunion Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 axelmusic är så vackert tycker jag! King Kong fyller snart ett år, förresten. Kuwl! 0 Citera
jmalmsten Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 faan finns det 3disc extended edition av King Kong också? ja, PJ är sin vana trogen. Någon som vet om det är mycket nytt i extramaterialet jämfört med Pre/post production diarees? Hur mycket längre är denna versionen? brinner i plånkan nu ;) 0 Citera
Danell Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Vad jag har fattat det ska det vr helt nytt material! ÄR det inte UNDERBART!!!??? 0 Citera
jmalmsten Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 ja för oss extramaterialister är det ju helskönt ;) Har ju förresten inte lyssnat på kommentatorspåren till LotR EE än ändå... 0 Citera
Danell Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 INTE?! Jag har nog lyssnat på alla fyra på alla filmer. Den med PJ mer än en gång. Man är väl Nörd ;) 0 Citera
Speero Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 såg precis klart extramaterialet till king kong... väldigt ball att PJ bryr sig om alla fans tycker jag. ingen som har den extra material lådan med king kong? svart med guld knäppen? den har jag iaf. väldigt nöjd med den.. 0 Citera
_nemo_ Postad 11 januari 2007 Postad 11 januari 2007 Okej, Köpte faktiskt min på tradera. Letade som fan innan jag fann den. Men nu vill jag ha en till så jag kan öppna den ena ;) Har runt 6 olika Nightmare before Christmas utgåvor och 8 Edward Scissorhands etc. Är en galen samlare .. haha. Hade missat din samling speero. Den var underbart Burtonisk (om det nu är ett ord). Jag hittade en till hot-topic-utgåva av NBC. Killen vill ha 800 för den. Så om du känner för en till fortfarande så är det väl bara att slå till. Tänkte på dig när jag såg annonsen hursomhelst =). http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=133419&forum=8#new 0 Citera
Danell Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Har ju införhandla "KING KONG delux extended 3-disc edition" nu. Sjuk bra extramaterial! 0 Citera
Speero Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Hade missat din samling speero. Den var underbart Burtonisk (om det nu är ett ord). Jag hittade en till hot-topic-utgåva av NBC. Killen vill ha 800 för den. Så om du känner för en till fortfarande så är det väl bara att slå till. Tänkte på dig när jag såg annonsen hursomhelst =). http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=133419&forum=8#new haha.. ja den är väldigt burtonisk. har skaffat mig en till scissorhands film nu också ;) nja.. jag är ganska nöjd med att ha 1 sådan box. blir mer speciellt. men tack för visat intresse eller vad man ska säga :) hittade en bild till i datan. ser så lite ut.. :( http://img70.imageshack.us/img70/9365/sany0003zu7.jpg 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Danell, om du vill göra din dvd-spelare regionsfri är det bara att gå in på http://www.videohelp.com/dvdhacks.php och söka på din modell sedan kommer det upp koder man kan slå in med fjärrkontrollen så blir den regionsfri. Gjorde det tidigare idag med min dvd och det funkade perfekt. Prövade också. Funkade fin fint! :) tack för tipset! Hela familjen är skit glada ^^ 0 Citera
Mister Postad 21 januari 2007 Postad 21 januari 2007 ska försöka få upp bilder på min lilla samling när jag fått min kubrick box :P @speero.. hehe inte lite edward scissorhands där du :), jag har den längst ner i vänstra hörnet... 0 Citera
Headman Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 om jag listar alla filmer jag har skulle det ta nog 2 sidor (och då menar jag bara dvd) med vhs skulle det nog ta up 4 sidor. i totalt dvd filmer räknade jag för en månad sen och då hade jag 761 stycken och jag har nog köpt 10 till ungefär så 771 stycken sen har jag hela Arkiv X 52 dvd skivor 823 skivor sen hela serien charmed 6 skivor för säsong och jag har 7, 28 skivor totalt 851 skivor och sen har jag band of brothers på dvd men kommer inte håg hur många det är. skulle gissa på 4 lr nåt så vi säger 4, 855 dvd:er men visa är ju Collectors editon med 2 discar i så vi går tillbacka till 771 och delar det på miten 385.5 och så många dubbel discar har jag ungefär och det plus 855 blit 1240 ungefär, och sen har jag alla VHS och det blir lite för mycket för att räkna upp, och jag har faktiskt sett varenda film som jag har förutom Superman Returns som jag ska gå ner och se på nu! ps. har en kompis som har räknat att dom hade 2000 dvd discar med film och extra matrial. man skulle nog ha räknat upp här vad man hade men det skulle ta för lång tid. //Johannes 0 Citera
_nemo_ Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 om jag listar alla filmer jag har skulle det ta nog 2 sidor (och då menar jag bara dvd) med vhs skulle det nog ta up 4 sidor. i totalt dvd filmer räknade jag för en månad sen och då hade jag 761 stycken och jag har nog köpt 10 till ungefär så 771 stycken sen har jag hela Arkiv X 52 dvd skivor 823 skivor sen hela serien charmed 6 skivor för säsong och jag har 7, 28 skivor totalt 851 skivor och sen har jag band of brothers på dvd men kommer inte håg hur många det är. skulle gissa på 4 lr nåt så vi säger 4, 855 dvd:er men visa är ju Collectors editon med 2 discar i så vi går tillbacka till 771 och delar det på miten 385.5 och så många dubbel discar har jag ungefär och det plus 855 blit 1240 ungefär, och sen har jag alla VHS och det blir lite för mycket för att räkna upp, och jag har faktiskt sett varenda film som jag har förutom Superman Returns som jag ska gå ner och se på nu! ps. har en kompis som har räknat att dom hade 2000 dvd discar med film och extra matrial. man skulle nog ha räknat upp här vad man hade men det skulle ta för lång tid. //Johannes Skulle vilja se hur du förvarar dina filmer. Ta några kort. 0 Citera
Mister Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 När man läser här har alla typ hundratals filmer, skäms nästan för mina 71 st... Har en del kassa filmer pågrund utav en rätt så dålig filmsmak tidigare... Min samling 21 Vhs 50 dvd (2 dvd frånvarande i bilden, sideways och hellboy) http://www.gothenstudios.se/bilder/filmsamling.jpg Min fina kubrick-box http://www.gothenstudios.se/bilder/kubrick.jpg 0 Citera
Usarpe89 Postad 14 juli 2007 Postad 14 juli 2007 Jag är fortfarande avensjuk på din evil dead samling nemo! Jag har också sakffat book of the dead utgåvorna nu:) Vad är det för darth vader huvud? 0 Citera
LastonFilm Postad 19 september 2008 Postad 19 september 2008 Halkade in på denna intressanta tråd. Och här följer min DVD-samling: 2 Fast 2 Furious 2001: A Space Odyssey 28 dagar senare 28 månader senare 300 3000 miles to Graceland 8 mile Alexander Alias (Säsong 1-5) Att återvända Austin Powers: Hemlig internationell agent Austin Powers: The Spy who shagged me Austin Powers: Goldmember Azumi Bad Taste Bandidas Bandits Big Fish Black Sheep Blood Diamond Bobby Boondock Saints Borat Braindead Braveheart Captain Alatriste Catch me if you can Cause: Birth of Hero Charlie Wilson's War Children of Men Ciderhusreglerna Collateral Complete Bertil Crash Crushing Tiger, Hidden Dragon Curse of the Golden Flower DaVinci-koden Dawn of the Dead Dead or Alive Death Proof Den Vita Massajen Djävulens Arkitekt Doom Dreamgirls Eastern Promises Easy Rider Elizabethtown Elsker Dig For Evigt Empress, The En Geishas Memoarer En Sen Kväll på McCool's Eragon Eternal Sunshine of the Spotless Mind Event Horizon: Special Collector's Edition Family Guy (Säsong 1 & 2) Fast and the Furious, The Fast and the Furious: Tokyo Drift Fearless Flying Daggers Football Factory, The Forgotten Silver Frighteners, The From Dusk till Dawn 1 From Dusk till Dawn 2 From Dusk till Dawn 3 Fult Tilt Boogie Gangs of New York Garden State G.I. Jane Gladiator Gone in 60 Seconds Good Taste Made Bad Taste Grand Theft Parsons Grease Greven av Monte Cristo Gustaf 1 & 2 Göta Kanal 2 Herbie Hero Hidalgo Hitler: The Rise of Evil Hooligans I Manegen med Glen Killing I, Robot Infernal Affairs Initial D Island, The Jackie Brown James Bond (Alla filmerna) Jarhead Juno Kill Bill 1 Kill Bill 2 Kill Your Darlings King Kong Kingdom of Heaven Lady Vengeance Last Kiss, The Little Britain Livvakterna Lock Stock & Two Smoking Barrels Lost in Translation Love Actually Matrix Collection Meet the Feebles Men in Black 2 Moulin Rouge Mr. & Mrs. Smith My Name is Modesty Blaise Narnia: Häxan och Lejonet Notting Hill O Brother, Where Art Thou Pianot Pulp Fiction På Smällen Ray Reservoir Dogs Resident Evil Resident Evil: Apocalypse Resident Evil: Extinction Ringers: Lord of the Fans Robin Hood: Prince of Thieves Romper Stomper Ronny & Ragge Sagan om Ringen Sagan om de två Tornen Sagan om konungens Återkomst Sagan om Ringen: Extended Edition Sagan om de två Tornen: Extended Edition Sagan om konungens Återkomst: Extended Edition Saturday Night fever School of Rock Scrubs (Säsong 1-5) Seven Swords Shaun of the Dead Silent Hill Simpsons (Säsong 1-5) Simpsons: The Movie Sista Natten med Gänget Snatch Speed Spider-man 1 Spider-man 2 Stardust Supersugen Så som i Himmelen Star Wars I: The Phantom Menace Star Wars II: Attack of the Clones Star Wars III: Revenge of the Sith Star Wars IV: A New Hope Star Wars V: The Empire Strikes Back Star Wars VI: Return of the Jedi Star Wars Trilogy Box Taxi Taxi 2 Taxi 3 Taxi 4 This is England THX 1138 Titanic Transformers Trilogy of the Dead Troja V for Vendetta Walk the Line Walk the Line: 3-disc DVD Collector's Edition Wallace & Gromit: Varulvskaninens Förbannelse We Own the Night Whole Nine Yards, The World Trade Center Zoolander och till sist på VHS Star Wars IV: A New Hope Star Wars V: The Empire Strikes Back Star Wars VI: Return of the Jedi Sammanlagt strax över 200 filmer. Ett hundratal DVDer till, sen är det dags att ge sig in på Blu-ray 0 Citera
_nemo_ Postad 20 september 2008 Postad 20 september 2008 Yes! Skryttråden är aktuell igen. Såhär ser det ut i mina hyllor just nu. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.