wane be bra Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Hej. har skivit ett synopsis på en western film. läs det och säg allt ni tycker å tänker,(ja kanske inte precis allt) detta är mitt första synopsis så förvänta er inget. ; )SYNOPSIS western film.doc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Om man bortser från särskrivning, syftningsfel och särskrivning av samtliga sammansatta orden så tycker jag det finns potential i berättelsen. Du menade väl att stenarna var guldet även om du skrev nersotade stenar? Men nu var det kanske inte språkgranskning du vill ha. jag tycker berättelsen saknar lite motiv och struktur. Det är en kort film eller hur? Försök få till en inledning som presenterar berättelsen, en upptrappning och avsluta med själva poängen så blir det mycket mer spännande. (Ni andra kanske tycker det borde vara alla dramaturgiska komponenter, men jag tror inte det behövs i den här historien, eller?) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted May 6, 2005 Author Share Posted May 6, 2005 Tack för det, och jag är med veten om skriv felen men har man dysleksi så har man ; ) Tack i alla fal, ska arbeta mer med det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jag tycker definitivt du ska arbeta vidare på den här historien. Den började lite plötsligt och slutet förstod jag inte riktigt men jag tror att det här kan bli något bra om du bearbetar det och fortsätter skriva. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 [citat=wane be bra]...har man dysleksi så har man ; )[/citat] Skit i dyselexin så länge du själv förstår vad du skriver. När du känner att du börjar bli klar ber du någon om hjälp med stavfelen. Lätt som en plätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted May 8, 2005 Author Share Posted May 8, 2005 Ok, men har nån då nogåt bra förslag om hur man kan retta till deta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Hur man rättar till stavfelen? Nej, bara att man ber någon annan person om hjälp. Låt inte handikappet hindra dig från att skapa. Det gör ingenting att det blir stav- och skrivfel medan du skapar. Bara du förstår själv vad du skriver. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted May 9, 2005 Author Share Posted May 9, 2005 Nej, jag menade dramaturgin. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 en lång historia som kan skriva med en rad. http://www.voodoofilm.org/artikel/filmens-struktur.aspx När du är klar kan du titta på http://www.voodoofilm.org/filmskola/cat.aspx/7/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Du har något på gång här. Men du har nog dock skrivit mer av ett treatment än synopsis. En synopsis är mera som baksidan på en bok som sammanfattar historien snyggt, det du har skrivit är i stort sätt massa olika scener som ska vara i filmen. Ingen westernexpert själv men hur är det egentligen med trappers och indianer. Kan de verkligen samarbeta? Och varför skulle en indian lita på på cowboysare så att säga. Bara lite saker jag funderar på när läste det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raoul _duke Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Den är helt ok,lite lite lik "Den gode den onde den fule"..Influens kanske?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverman Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 vad vore en western utan ett inslag av hämd? dock tycker jag, som jag tror någon mer skrev, att motivationen till hämden inte är så drivande. kanske skulle motivet bakom hämden bli bättre om man fick reda på bakgrunden till mordet på hans kompis? sedan tycker jag att spänningen inte riktigt kommer hålla om hjälten bara dödar en person per natt.. istället för att göra det så utdraget, så tycker jag att alla morden ska ske på samma natt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 Riverman. du har rätt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts