Henrik_CanonXM2 Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 Jag hittade en demoversion av 3ds max 7 och nu är det så att jag vill testa Camera Tracking, altså att få en kamera i 3ds max att röra sig likadant som min dv-kamera (Canon XM2) när jag filmade. Finns det någon bra beskrivning för detta, gärna på svenska? Ska kanske tillägga att det fanns ingen hjälpfil i demoversionen. 0 Citera
Jawo Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 Tror du kan ladda ner hjälpen på 3ds max hemsida. Förövrigt så är maxens camera tracker ganska kass. 0 Citera
Mr.Man Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 Har du tracking kordinaterna är det väl inge problem. Har du inga kordinater kan du prova att ladda ner detta gratisprogram som ska fixa biffen (har inte testat själv) http://www.digilab.uni-hannover.de/docs/manual.html 0 Citera
Henrik_CanonXM2 Postad 22 april 2005 Författare Postad 22 april 2005 Tack Mr. Man! Bra program Nu är det så att jag har fått in en massa punkter i 3de max. Min nästa fråga blir hur går man tillväga nu för att lägga in lite 3de objekt? Kanke konstig fråga men jag arbetar i Newteks program (har glömt vad det heter) och där är det ingen funcktion för Camera tracking 0 Citera
Mr.Man Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 [citat=Henrik_CanonXM2]Tack Mr. Man! Bra program Nu är det så att jag har fått in en massa punkter i 3de max. Min nästa fråga blir hur går man tillväga nu för att lägga in lite 3de objekt? Kanke konstig fråga men jag arbetar i Newteks program (har glömt vad det heter) och där är det ingen funcktion för Camera tracking[/citat] Om du har ett 3d objekt som inte är .max måste du importera det. Alltså File/import. 0 Citera
Lasse_laser Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 Det finns program som kan konvertera mellan olika 3d-program. Kommer inte ihåg namnet på ett av dom bara. 0 Citera
Henrik_CanonXM2 Postad 23 april 2005 Författare Postad 23 april 2005 [citat=Lasse_laser]Det finns program som kan konvertera mellan olika 3d-program. Kommer inte ihåg namnet på ett av dom bara.[/citat] Om du kommer på det så skriv det här! 0 Citera
walfridson Postad 23 april 2005 Postad 23 april 2005 deep exploration är ett, kolla 3dlinks.com 0 Citera
Lasse_laser Postad 24 april 2005 Postad 24 april 2005 [citat=walfridson]deep exploration är ett, kolla 3dlinks.com[/citat] Japp, det var nog det jag menade.. Iaf ett av dom. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.