Gussyl Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Här är en film som jag gjorde med min lille son i huvudrollen. Den vann XLformats stumfilmstävling som gick av stapeln under december månad. Tävlingsbidragen visades på storbildsskärm på Sergels Torg samt i Götet och Malmö. De har lyckats skapa ett jump cut som inte finns i originalet. http://www.xlformat.se/stumfilm.html Kräver Quicktime. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pekivan Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Kul ide 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Sjysst att klippen var mycket snabbare när det blev bråttom, najs brottomkänsla det blev 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Snyggt. Lite synd på en skakig kamera dock. Fick det inte vara nåt ljud alls med? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gussyl Posted April 6, 2005 Author Share Posted April 6, 2005 Jo det var lite skakigt i bland. Men att jobba med barn och tåg kan ha sina svårigheter. Ofta har man bara ett försök sen är tåget eller barnet borta... Fast i andra scener använde jag en dolly i form av en barnvagn. Funkade jättebra. Och nej. Det fick inte vara nåt ljud alls. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paracelsus Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Jättebra! Fast usch... jag fick en klump i halsen när han tittade bort mot tåget som redan gått. "Lilla bubben då..." Rätt skön reaktion när han bara kastar paketet, snygg avslutning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Bästa bilden var när han stod bakom gallerstaketet, det var starkt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gussyl Posted April 12, 2005 Author Share Posted April 12, 2005 Tack. Det är många som tycker den är jättesorglig. Det var inte tanken när jag gjorde den. Tänkte bara att det kunde vara crazy när ett barn gjorde det som vuxna gör när de väntar på tåget. Nu ska jag vara med i en annan tävling med filen och då ska det vara ljud. Spännande att ljudsätta i efterhand... Det blir en utmaning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidAndersson Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Jättesöt! Att det var skakig kamera var inget jag reagerade på. Det enda är väl att det tycks vara samma bil i bakgrunden i sista klippet när han tittar längs spåren som det tidigare klippet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gussyl Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 [citat=DavidAndersson]Jättesöt! Att det var skakig kamera var inget jag reagerade på. Det enda är väl att det tycks vara samma bil i bakgrunden i sista klippet när han tittar längs spåren som det tidigare klippet.[/citat] Observant. Kanske hela filmen utspelar sig under en mikrosekund. Vad vet jag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferre Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Hur gjorde du så att den röda färgen exponerades, medan allt annat var svartvit? Vilket program använde du? PS. Snyggt gjort! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Tjusigt. Mycket fint filmad tyckte jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gussyl Posted June 29, 2005 Author Share Posted June 29, 2005 Kul att ni gillar den. Color pass. Bara att välja vilken färg som ska visas i den för övrigt svart vita bilden. "Bara" är inte helt sant. Vissa klipp fick jag färglägga för hand i Photoshop. För övrigt gjordes allt i Ppro. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts