Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Åren har gått sin väg. Jag är ensam. Att vara ensam tär. Jag försöker vända skutan men det känns lika övermäktigt som att jonglera med fartyg. Twitter, facebook o instagram är inte lösningen har jag erfarit. Så tänker att intresse är en bra grund att utgå ifrån. Så tänker att kanske finns andra som vill nätverka utan ett tydligt fokus i början.

Jag är nu 40 år. Sen tonåren drömde jag om att jobba med film. Skådespela och skriva manus. Det har icke hänt. Men jag har heller inte gjort den resan vanliga människor gör in i vuxenlivet, det är som jag vill börja om i tonåren. Göra om, göra rätt. Fast det går inte utan man får jobba med det som är nu. Enligt principen att ett gäng apor kan skriva Shaespeares samlade verk så anser jag att kreativa människor som umgås triggar igång möjligheter. Men det finns en mer konkret tanke också.

Jag har börjat finna min plats i stillbildsfotograferandet. Filmar lite också, men mer av intresse för möjligheterna än att bli bra filmfotograf. Som fotograf fotar jag digitalt men vill jobba analogt med effekter. Jag försöker så lite som möjligt beskära bilder och anser att retusch bara ska göras om det fyller en dramatisk funktion. Mitt fotograferande fokuserar på att visa det som inte följer det "normala". Visa att alla människor är unika, därmed är det normalt att vara unik. Då är vi alla normala. Så vill alltså inte befästa normen normal utan bredda den.

Så mina kompetenser är att tänka och spåna samt att fotografera. Samt dricka kaffe och snacka skit.

Att ha kompetens är ju egentligen inte något som begränsar, det bara gör det lite svårare att göra något annat.

• 3 weeks later...