mzreklam Postad 14 september 2015 Postad 14 september 2015 Vi behöver hjälp med att göra en DCPfil? Intresserade! 0 Citera
Sarista Postad 15 september 2015 Postad 15 september 2015 My Online DCP har inte testat själv men rekommenderas av reelport :) 0 Citera
Spaceromancer Postad 19 september 2015 Postad 19 september 2015 Creating A Feature Film DCP Using OpenDCP Du kan göra DCP själv med Open DCP. Det kan ta flera dagar att konvertera filmen genom olika steg beroende på längd, datorkraft o.s.v., men jag tycker att resultatet har blivit bra. När jag har visat mina filmer på bio så tycker jag att kvalitén är bättre än i originalfilen. 0 Citera
Peus Postad 19 september 2015 Postad 19 september 2015 Vad kör du - mzreklam - för program? Adobes program skall klara att spotta DCPer direkt nu mer utan några krångel (så till vida att du inte vill ha 4K ut, då kostar det en rätt rejäl slant för köp och rätt dyrt för hyra en månad också för den delen). Har inte testat dock, var ett par år sedan jag behövde skapa en egen och har ingen projektor enkelt till hands för att testa... finns dock som exportalternativ i Media Encoder etc... Mvh /Pontus w 0 Citera
PabloFernandez Postad 9 december 2015 Postad 9 december 2015 Har någon testat Wraptor DCP i adobe? jag gjorde en export på en 30 sekundare från Media Encoder med Wraptor DCP och drog sen ut samma sekvens från Resolve med easyDCP (demo) DCPn från Media Encoder är halva storleken (filstorlek) Har inte kunnat jämföra kvaliten ännu. Vet nån varför det skiljer så mycket? 0 Citera
Bosse_A Postad 9 december 2015 Postad 9 december 2015 Enligt min biograftekniker så är "DCP-o-matic" DCP-o-matic det enda program som behövs för att skapa DCP-format. De filmer jag ska visa i februari med 4K-projektor är konverterade till DCP med DCP-o-matic. 0 Citera
PabloFernandez Postad 14 december 2015 Postad 14 december 2015 Den håller tyvärr inte färgerna. Testade den i alla Color lägen och inget ser ut som originalet. Testerna med easyDCP i resolve ser exakt ut som originalet. Dyrt men kanske bästa alternativet. 0 Citera
OP5 Postad 15 mars 2017 Postad 15 mars 2017 Jag provade att exportera DCP direkt från Premiere Pro med Wraptor, verkar funka förutom att bitraten blir väldigt låg. Det står att den skall blir runt 5 GB och vara 250 men den färdiga filen blir bara runt 200mb. Har provat olika inställningar, finns ju inte så många. Läste om nån annan som haft samma problem men hittade ingen lösning. Vad gör jag för fel? Vad tycker ni annars om Wraptor? Tråden är lite gammal, så vilket program rekommendar ni nu? 0 Citera
OP5 Postad 15 mars 2017 Postad 15 mars 2017 Den håller tyvärr inte färgerna. Testade den i alla Color lägen och inget ser ut som originalet. Testerna med easyDCP i resolve ser exakt ut som originalet. Dyrt men kanske bästa alternativet. Är det DCP-o-matic du menar inte håller färgerna? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.