Gå till innehåll

Jobba som scripta/assistent på filminspelning i Göteborg? (obetalt)


Höög

Recommended Posts

Hej!

 

Ska påbörja en filminspelning i Göteborg, Bergsjön nästnästa helg, 1-2 februari. Det är en kortfilm baserat på novellen "En kväll som den här" av författaren Hans Gunnarsson. Det är nollbudget och ett väldigt litet team bestående av kameraman, ljudman och mig - regissör, samt skådespelare. Motivationen är hög, ingen får betalt så alla gör det för att dom tror på att dom får något ut av det kreativa samarbetet, samt att slutprodukten blir något man kan vara stolt över att ha medverkat i och till.

Sist jag spelade in så insåg jag vilken enorm fördel det skulle vara att ha en duktig scripta på plats, så jag skulle kunna fokusera mer på regin och kommunikationen med skådespelarna. Jag kan erbjuda ett trevligt och givande samarbete samt mat (såklart) men tyvärr inte någon monetär ersättning. Skulle filmen i framtiden spela in några pengar på något vis så går dessa oavkortat till teamet och skådespelarna, men det finns inget avtal i nuläget.

 

Om det skulle vara intressant så svara på den här tråden eller på matildahoog@gmail.com, och för att se vad jag gjort tidigare, gå till Matilda Höög on Vimeo

 

Tudelu!

 

/Matilda

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...