Jump to content

Hjälp går inte öppna projekt i Premiere CC

monnexs

Recommended Posts

Det står bara:

"The project contained a sequence that could not be opened. No sequence preview preset file or codec could be associated with this sequence type."

Vad ska man göra? Ibland funkar det öppna och ibland inte. Har två projekt med deadline imorgon =(

Edit: Går inte öppna gamla projekt heller bara skapa nytt projekt.

Alltså jag misstänker själv att det är något med registreringen. Nu när jag loggade ut från hjälpmenyn och loggade in igen funkar det. Igår började det inte funka fören jag gick in och greja med min registrering i creative cloud eller vad det heter. Det tråkiga är liksom att det kommer tillbaks hela tiden, var aldrig så här förut.

Det är vissa codecs som går över i Trial Mode och därmed gör timeout. Börja med:

"To restore default preference settings and plug-in cache at the same time, hold down Shift-Alt (Windows) or Shift-Option (Mac OS) while the application is starting. Release the Shift-Alt keys or Shift-Option key when the splash screen appears."

Det är vissa codecs som går över i Trial Mode och därmed gör timeout. Börja med:

"To restore default preference settings and plug-in cache at the same time, hold down Shift-Alt (Windows) or Shift-Option (Mac OS) while the application is starting. Release the Shift-Alt keys or Shift-Option key when the splash screen appears."

Ja exakt så är det. Har varit tvungen att uppdatera från trial-mode flera gånger. För mig funkade det när jag startade nytt projekt och loggade ut för att sedan logga in igen. Men ska testa ditt förslag om det återkommer. Tack för att du tar dig tid!

Men vad skumt, nu kom ett till problem. Har inte haft problem med Premiere på jättelänge så kommer de efter varandra såhär. Typ mer än hälften av alla MXF-filer är offline och det går inte lokalisera klippen heller. När man försöker står det:

Error message

The importer reported a generic error.

Filerna finns på den plats jag försöker lokalisera dem till. Har testat att spela upp dem med VLC och det går bra. Det konstiga är att vissa MXF-filer går bra och andra inte.

Ska jag testa att rensa cashe? Grejen är att det är ett monsterprojekt och det tar en mindre evighet att starta upp Premiere igen med rensat cashe.

Edit 1: Jag testade att ta bort cashe- och database-filer i ett mindre projekt med liknande problem, det verkade funka (även om filerna inte har samma codec och det gick att lokalisera klippen men fick då inte ljud). Men testar detta så får det stå och tugga över natten.

Edit 2: Har nu testat i det stora projektet. Filerna var fortfarande offline, det positiva är iaf att det går att lokalisera dem nu via högerklick > link.