Gå till innehåll

Kortfilm om två bankrånare - Lågkonjunktur


jck

Recommended Posts

Medverkande är bland annat guldbaggevinnaren Sofia Ledarp, "Ballar av stål"-skådespelaren Martin Soneby samt Adeel Faqih.

 

Den här kortfilmen gjorde vi i våras. Vi anmälde den till Uppsala kortfilmsfestival, men kom tyvärr inte med. Den har ett antal brister, men vi är ändå skapligt nöjda med resultatet. Det här är helt en nollbudgetfilm.

 

Feedback tas gladeligen emot!

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt bra! Garva som fan när han drog på sig "nacho libre" masken. Lite nyfiken på inlednings scenen, hur filmade ni den? Den såg lite hackig å svajig ut emellanåt men gav ändå ett proffsigt intryck. Vad var motiveringen att den inte kom med i festivalen? Kändes som en klockren kandidat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra skådisar, snyggt gjort. Man får aldrig någon motivering från festivaler men ett tips är att fråga efter en motivering efter festivalen när de har mer tid att svara. Uppsala är ju en internationell festival så konkurrensen är större och det krävs engelsk text på visningskopiorna. Varför inte skicka den till Göteborg om ni kan fixa en DCP- eller HDCAM-kopia? Eller till Sveriges Kortfilmsfestival om det är en icke-kommersiell produktion (ingen har fått betalt). Finns ju massor av andra festivaler såklart...

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra skådisar, snyggt gjort. Man får aldrig någon motivering från festivaler men ett tips är att fråga efter en motivering efter festivalen när de har mer tid att svara. Uppsala är ju en internationell festival så konkurrensen är större och det krävs engelsk text på visningskopiorna. Varför inte skicka den till Göteborg om ni kan fixa en DCP- eller HDCAM-kopia? Eller till Sveriges Kortfilmsfestival om det är en icke-kommersiell produktion (ingen har fått betalt). Finns ju massor av andra festivaler såklart...

 

Tack GubbenGrus!

 

Riktigt trist att vi inte kom med, en som du säger det är väldigt hög konkurrens där. StenR, vet du några fler festivaler vi kan anmäla den till?

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt bra! Garva som fan när han drog på sig "nacho libre" masken. Lite nyfiken på inlednings scenen, hur filmade ni den? Den såg lite hackig å svajig ut emellanåt men gav ändå ett proffsigt intryck. Vad var motiveringen att den inte kom med i festivalen? Kändes som en klockren kandidat.

 

Och för att svara på din fråga: vi lyckades snacka in oss på en brandstation, så de hjälpte oss att filma från en brandbil. Den var ännu svajigare från början, vi rättade till den så gott det gick i After effects, men tyvärr gick det inte rädda den helt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack GubbenGrus!

 

Riktigt trist att vi inte kom med, en som du säger det är väldigt hög konkurrens där. StenR, vet du några fler festivaler vi kan anmäla den till?

 

Det beror ju på er ålder, finns ju flera festivaler i Sverige med åldersgräns. Kolla svenska listan här: Filmfestivaler. Finns en lista på festivaler utan anmälningsavgift här: no entry fee festivals | a resource for animators, digital filmmakers and media artists.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, tyvärr så var det här inte min kopp te. Jag tyckte ni gjorde ett snyggt jobb rent produktionsmässigt och ljudet var bra (vilket är oftast där folk som oftast misslyckas) men rent idémässigt blev jag trött innan han slängde ut twixen från bilen. Hela storyn kändes klyschig och blev mer som en utdragen skämtsketch i något humorprogram snarare än en kortfilm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, tyvärr så var det här inte min kopp te. Jag tyckte ni gjorde ett snyggt jobb rent produktionsmässigt och ljudet var bra (vilket är oftast där folk som oftast misslyckas) men rent idémässigt blev jag trött innan han slängde ut twixen från bilen. Hela storyn kändes klyschig och blev mer som en utdragen skämtsketch i något humorprogram snarare än en kortfilm.

 

Personligen är manuset det jag är mest nöjd med. Inspelningsmässigt ser jag stora brister i filmen (skämtsketchen), vilket till stor del beror på den obefintliga budgeten. Men alla kan inte tycka om allt. Konstruktiv och bra kritik från dig. Tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...