Brutalfilmz Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Nu är vi tillbaka igen med en nyinspelad kortfilm. Kul om ni kollar den och lämnar lite konstruktiv kritik. http://www.youtube.com/watch?v=jAN8sM55xLo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Jösses vilken skitfilm... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Jösses vilken skitfilm... Menar du filmningen,redigeringen,effekterna eller nåt annat ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Allt var sjukt dåligt, förutom dom sista 15 sec när hon skrattade. Riktigt stark scen, vi snackar Meryl Streep.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Jösses vilken skitfilm... konstruktiv kritik - Wiktionary 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Allt var sjukt dåligt, förutom dom sista 15 sec när hon skrattade. Riktigt stark scen, vi snackar Meryl Streep.... Tackar för kritiken.....håller med, dom sista 15 sec var verkligen de avgörande.......grädden på moset. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 konstruktiv kritik - Wiktionary Lugna dig Tolin, jag som har gjort filmen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autisterna Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 De första sekunderna när kameran åkte in i strupen hoppade jag verkligen till! Det var dessutom snyggt gjort. Resten av filmen imponerade inte mig. Det fanns ett visst Lynchisk slumpmässighet med alla drömmar och vad som är dröm eller inte och avslutades nästan i en slags Funny Games där filmen är medveten om sig själv. Jag tyckte ljudupptagningen var rätt dålig - och det är just ljudet som är nästan svårast att göra. Jag skulle vilja se mindre specialeffekter och mer fokus på att göra det spännande, läskigt eller mystiskt. Nu blev det mest bara: ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Erkänn att du blev aningen upphetsad när du hörde ljudupptagningen av avsugningen. Det lät väl realistiskt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted August 30, 2013 Author Share Posted August 30, 2013 De första sekunderna när kameran åkte in i strupen hoppade jag verkligen till! Det var dessutom snyggt gjort. Resten av filmen imponerade inte mig. Det fanns ett visst Lynchisk slumpmässighet med alla drömmar och vad som är dröm eller inte och avslutades nästan i en slags Funny Games där filmen är medveten om sig själv. Jag tyckte ljudupptagningen var rätt dålig - och det är just ljudet som är nästan svårast att göra. Jag skulle vilja se mindre specialeffekter och mer fokus på att göra det spännande, läskigt eller mystiskt. Nu blev det mest bara: ??? Vi tackar för att du tagit dig tid och och sett filmen Samt vi tackar för din kritik och förstår vad du menar. Med vänlig hälsning, brutalfilmz 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Erkänn att du blev aningen upphetsad när du hörde ljudupptagningen av avsugningen. Det lät väl realistiskt? Fy.....så säger man väl inte till en kvinna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 oki 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Lugna dig Tolin, jag som har gjort filmen. De är Jag och Zoran som har Regisserat och skrivit filmen. Mvh Mange 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Önskar lite fler kommentarer tack, vad ni tycker om handlingen, storyn filmen som helhet m.m. Tacksam för lite tips, råd åsikter inför nästkommande film. Med vänlig hälsning Mange 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDEK Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Nu har ni skrivit fem inlägg som lätt skulle kunna vara ett eller max två inlägg. Det är spam, och det är jag ganska säker på att Voodoofilm har någon slags regel mot. MEN! Jag ska ge er feedback på filmen. Klar förbättring sedan förra filmen rent tekniskt, men som jag har förstått det var det inte ni som stod för den tekniska delen. Regin är också förbättrad sedan sist, men lämnar fortfarande en hel del att önska. Blev helt klart överraskad av skriket i början, det var snyggt. Titles var också snygga och gav rätt känsla för filmen. Inledningen var tråkig. Och för lång. Känns som att en hel del shots bara är där för att de är "snygga" och inte för att de berättar något för oss som tittar på filmen. Självklart ska man ha snygga klipp, men då ska man helst se till att de tillföra något rent berättarmässigt också. Tänker framförallt på vissa av bilscenerna. Sedan måste man inte visa när mannen går hela vägen från bilen till dörren. Med rätt klippning kan man få det mycket kortare, utan att bryta illusionen för tittaren. Då föredrar i alla fall jag en likadan klippning som när han hämtar sina grejer i bilen. Fotot hade ingen tydlig stil, och det gör det väldigt spretigt. För mig blir jag påmind om att det inte är en film jag tittar på, mycket på grund av fotot. Ajjabajja på automatiska inställningar. Vissa klipp var alldeles för stilla för min smak, med tanke på att både filmen, och många andra klipp hade ett visst tempo och en stil som nog kräver mer rörelse. Ljudet var inte särskilt bra. Ihåligt och alldeles för uppenbart inspelat. Allt ljud i film är självklart inspelat på ett eller annat sätt, men utmaningen ligger i att inte påminna oss tittare om det. Jag kan tycka ibland att det är svårt att skilja på vad som beror på dålig regi och vad som beror på dåligt skådespel, kanske för att jag själv inte är regissör. Det kan också vara ett manusfel, men jag kände inte karaktärerna alls. Jag tyckte inte kvinnan gav ett särskilt galet intryck, vilket jag antar att ni var ute efter. Visst, hon gjorde sjuka grejer, men för mig är det en skillnad på handlingar och förmedlande av känslor. Antingen är det ni som regissörer som inte förmedlat karaktären på ett sätt som skådespelaren kan ta till sig, manuset ger inte karaktären några tydliga anledningar till att handla och uppföra sig på ett visst sätt eller så är det helt enkelt en dålig skådespelare. Jag har svårt att avgöra. Jag fick heller ingen tydlig bild av vems värld vi befann oss i. Mannens eller kvinnans? Jag förstår vad ni är ute efter att uppnå. Ni vill antagligen förvirra tittaren och få oss genuint intresserade av vad som faktiskt hände. Mig tappar ni i alla fall bort någonstans i slutet av filmen, helt enkelt för att ni inte lyckats göra mig tillräckligt engagerad för att bry mig. Jag tror att det beror på att jag inte får någon bild alls av vad någon av de två karaktärerna har för motiv. Mannen beter sig väldigt underligt och då trodde jag direkt att han hade ett som han skulle kunna uppnå med hjälp av att bo i det huset, men så var det ju uppenbarligen inte. Vad kvinnan har för motiv för att slakta mannen (Slaktar hon fler människor också? Eller är just denna mannen hennes mål? Otydligt.) förstår jag inte heller. Är hon bara rent galen? Då tycker jag att hennes vinst i att döda honom ska förmedlas på något sätt. Jag tyckte inte att filmen var särskilt tilltalande, och det beror inte på genren då jag tycker om psykologisk skräck. Men det jag blev imponerad över och som jag absolut tycker att ni ska ta med er, är er utveckling som filmskapare. Det var ett stort steg ni tog mellan era två filmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Jag tänkte inte logga in här alls idag eftersom jag har så mycket att göra, men efter att ha sett er film var jag bara tvungen att droppa en kommentar. Kort sagt: Charmig film med kul idé! Kanske litet spretig och lider väl ibland av skärpedjupssjukan, men det är ingenting som är i vägen och stör. Gubben gjorde en utmärkt skådespelarinsats (snygga Jeans hade han också), gillade helt klart den naturliga icke-styltiga stilen på skådespel. Ni har smugit in en hel del humor också, "Ursäkta det blir ingenting idag" "nähä..??" - Utmärkt!! :D Ni har använt er av en hel del kreativa idér på ett bra sätt som faktiskt fungerar och håller tittaren kvar. Dock litet spretigt ibland som sagt. Brister finns och behöver inte nämnas, allt kan naturligtvis bli bättre. Men var inte för hårda mot er själva: Dessa 7 minuter av mitt liv var väl investerad tid och underhöll mig för stunden. Ni ska vara nöjda och stolta över filmen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 Jag tänkte inte logga in här alls idag eftersom jag har så mycket att göra, men efter att ha sett er film var jag bara tvungen att droppa en kommentar. Kort sagt: Charmig film med kul idé! Kanske litet spretig och lider väl ibland av skärpedjupssjukan, men det är ingenting som är i vägen och stör. Gubben gjorde en utmärkt skådespelarinsats (snygga Jeans hade han också), gillade helt klart den naturliga icke-styltiga stilen på skådespel. Ni har smugit in en hel del humor också, "Ursäkta det blir ingenting idag" "nähä..??" - Utmärkt!! :D Ni har använt er av en hel del kreativa idér på ett bra sätt som faktiskt fungerar och håller tittaren kvar. Dock litet spretigt ibland som sagt. Brister finns och behöver inte nämnas, allt kan naturligtvis bli bättre. Men var inte för hårda mot er själva: Dessa 7 minuter av mitt liv var väl investerad tid och underhöll mig för stunden. Ni ska vara nöjda och stolta över filmen! Ja det var kul att du loggade in denna kväll. Tackar för alla dina kommentarer vi gillade din post Kul att du gillade den... När det gäller brister håller jag med dig helt klart. Finnes brister i både foto och ljud samt en och annan blunder... En god läxa inför kommande om inget annat. Mvh brutalfilmz 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Nu har ni skrivit fem inlägg som lätt skulle kunna vara ett eller max två inlägg. Det är spam, och det är jag ganska säker på att Voodoofilm har någon slags regel mot. MEN! Jag ska ge er feedback på filmen. Klar förbättring sedan förra filmen rent tekniskt, men som jag har förstått det var det inte ni som stod för den tekniska delen. Regin är också förbättrad sedan sist, men lämnar fortfarande en hel del att önska. Blev helt klart överraskad av skriket i början, det var snyggt. Titles var också snygga och gav rätt känsla för filmen. Inledningen var tråkig. Och för lång. Känns som att en hel del shots bara är där för att de är "snygga" och inte för att de berättar något för oss som tittar på filmen. Självklart ska man ha snygga klipp, men då ska man helst se till att de tillföra något rent berättarmässigt också. Tänker framförallt på vissa av bilscenerna. Sedan måste man inte visa när mannen går hela vägen från bilen till dörren. Med rätt klippning kan man få det mycket kortare, utan att bryta illusionen för tittaren. Då föredrar i alla fall jag en likadan klippning som när han hämtar sina grejer i bilen. Fotot hade ingen tydlig stil, och det gör det väldigt spretigt. För mig blir jag påmind om att det inte är en film jag tittar på, mycket på grund av fotot. Ajjabajja på automatiska inställningar. Vissa klipp var alldeles för stilla för min smak, med tanke på att både filmen, och många andra klipp hade ett visst tempo och en stil som nog kräver mer rörelse. Ljudet var inte särskilt bra. Ihåligt och alldeles för uppenbart inspelat. Allt ljud i film är självklart inspelat på ett eller annat sätt, men utmaningen ligger i att inte påminna oss tittare om det. Jag kan tycka ibland att det är svårt att skilja på vad som beror på dålig regi och vad som beror på dåligt skådespel, kanske för att jag själv inte är regissör. Det kan också vara ett manusfel, men jag kände inte karaktärerna alls. Jag tyckte inte kvinnan gav ett särskilt galet intryck, vilket jag antar att ni var ute efter. Visst, hon gjorde sjuka grejer, men för mig är det en skillnad på handlingar och förmedlande av känslor. Antingen är det ni som regissörer som inte förmedlat karaktären på ett sätt som skådespelaren kan ta till sig, manuset ger inte karaktären några tydliga anledningar till att handla och uppföra sig på ett visst sätt eller så är det helt enkelt en dålig skådespelare. Jag har svårt att avgöra. Jag fick heller ingen tydlig bild av vems värld vi befann oss i. Mannens eller kvinnans? Jag förstår vad ni är ute efter att uppnå. Ni vill antagligen förvirra tittaren och få oss genuint intresserade av vad som faktiskt hände. Mig tappar ni i alla fall bort någonstans i slutet av filmen, helt enkelt för att ni inte lyckats göra mig tillräckligt engagerad för att bry mig. Jag tror att det beror på att jag inte får någon bild alls av vad någon av de två karaktärerna har för motiv. Mannen beter sig väldigt underligt och då trodde jag direkt att han hade ett som han skulle kunna uppnå med hjälp av att bo i det huset, men så var det ju uppenbarligen inte. Vad kvinnan har för motiv för att slakta mannen (Slaktar hon fler människor också? Eller är just denna mannen hennes mål? Otydligt.) förstår jag inte heller. Är hon bara rent galen? Då tycker jag att hennes vinst i att döda honom ska förmedlas på något sätt. Jag tyckte inte att filmen var särskilt tilltalande, och det beror inte på genren då jag tycker om psykologisk skräck. Men det jag blev imponerad över och som jag absolut tycker att ni ska ta med er, är er utveckling som filmskapare. Det var ett stort steg ni tog mellan era två filmer. Ok ser att du sitter och räknar våra inlägg ja det kan ju oxå vara en trevlig bisyssla... Du säger att vi håller på med "SPAM" enligt Voodoofilm regler hmm ja det var ju tråkigt att höra... Sidans Moderator kanske kan förklara om vi nu håller på med "SPAM".... Ja det har du rätt i det tekniska stod ej vi för. så jag förstår och ser att fotot ej är det bästa alla gånger tyvärr men om inget annat så är det en läxa till nästa gång antar jag... Ljudet det blev tyvärr kasst. När man gör film och är färdig då glider man på molnen i tron att priser ska rassla in man är nöjd man tror att man gjort ett stort alster för man gjorde ju det man ville göra egentligen. När man visar sin film för vänner ja då säger de att den är bra för att vi har gjort det självklart. och då får man ingen rättvis bedömning/förklaring tyvärr...därför är det intressant att läsa vad folk tycker om den på denna sida.... Jag passar på att tacka dig för all din kritik det var intressant....Vi ska ta med det till nästa gång.... Och välkomnar fler kommentarer och åsikter... Mvh Brutalfilmz 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Ja det har du rätt i det tekniska stod ej vi för. så jag förstår och ser att fotot ej är det bästa alla gånger tyvärr men om inget annat så är det en läxa till nästa gång antar jag.... Fotot var ju så mycket bättre i hyresgästen. Ska bli kul å se hur fotot blir nästa gång. Att påstå att du regisserat filmen är ju skrattretande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Fotot var ju så mycket bättre i hyresgästen. Ska bli kul å se hur fotot blir nästa gång. Att påstå att du regisserat filmen är ju skrattretande. Förstår inte varför du hängt upp dig på fotot och blandar in "Hyresgästen" Ingen som sagt att hyresgästen skulle vara bättre eller annat. Att påstå att jag regisserat filmen säger du att det är skrattretande är det som en liten komplimang... Vem som är vad står väl i eftertexten om jag nu inte minns fel... Med vänlig hälsning, Mange 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Är du nöjd med insatsen som regissör? Har du och skådespelarna någon telepatisk förmåga? Jag minns själv att ni inte sa ett ord under inspelningen. Men ni väljer att avskriva er från allt det tekniska ansvaret, du skulle ju ansvara för ljudet och det gick ju åt skogen. Anledningen till att ni båda står som regissörer i eftertexterna är ju för att ni bad om det. Sanningen är ju den att ni båda är ganska hopplösa. När dom skriver "spam" syftar dom på att ni ständigt försöker klamra er fast i rampljuset långt efter att föreställningen är över. Sluta kommentera nu så denna tråd sköljs bort och glöms. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Är du nöjd med insatsen som regissör? Har du och skådespelarna någon telepatisk förmåga? Jag minns själv att ni inte sa ett ord under inspelningen. Men ni väljer att avskriva er från allt det tekniska ansvaret, du skulle ju ansvara för ljudet och det gick ju åt skogen. Anledningen till att ni båda står som regissörer i eftertexterna är ju för att ni bad om det. Sanningen är ju den att ni båda är ganska hopplösa. När dom skriver "spam" syftar dom på att ni ständigt försöker klamra er fast i rampljuset långt efter att föreställningen är över. Sluta kommentera nu så denna tråd sköljs bort och glöms. Ja du är duktig... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Tjena, nu har vi gjort en liten trailer på i vansinnets gap som skall redovisas till filmpottan nordost skåne. Den fick vara max en minut. Kul o veta va ni tycker. Med vänlig hälsning Brutalfilmz :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutalfilmz Posted December 7, 2013 Author Share Posted December 7, 2013 Hej! Skulle passa på att nämna att våran film I vansinnets gap(directors cut) har blivit publicerad här på voodoo. Antar att en och annan har kikat in på länken Samt en och annan som missat så länk till filmen med recension finner ni här.....välkomna http://www.voodoofilm.org/kortfilmer/305 Här är en festival som vi har deltagit i 25. - 26.10.2013 Freaked-Out Films Festival Annars så har det inte hänt så mycket mer... Med vänlig hälsning, brutalfilmz 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts