stängerniredan Postad 10 juli 2013 Postad 10 juli 2013 Här är ett första test på att göra 3danimationer med motion capture. Vi hade två st Xbox kinect att spela in djupdatan med, inget annat, helt markerless. Han som spelades in plockade upp en öl från golvet som han öppnade och gick runt med. All teknik som behövdes för det här kan man köpa i närmaste spelbutik för runt en tusing. 0 Citera
PabloFernandez Postad 10 juli 2013 Postad 10 juli 2013 Riktigt grymt. Jag har velat testa det sen Kinect kom ut. Kan ni göra en snabb tutorial där ni visar vad man behöver och hur ni gjort. Bra jobbat. 0 Citera
Rasumusu Postad 10 juli 2013 Postad 10 juli 2013 Ja ett tutorial hade varit trevlig, har velat testa ett tag, men jag har inte riktigt fått kläm på hur det funkar... :) 0 Citera
J.Anderberg Postad 12 juli 2013 Postad 12 juli 2013 Så jäkla fett. Alltid gillat Kinect och potentialen, den nya versionen verkar ganska rejält upphottad också. Fortsätter att drömma om att det ska komma en 3D-software för filmskapare (typ "The Movies" times a thousand) där man kan importera färdiga karaktärer & skapa hela filmprocessen i ett program med motion capture. Dina egna Pixar-filmer i vardagsrummet liksom. Precis. Hade varit "Lego Studios" för mig all over again. 0 Citera
stängerniredan Postad 15 juli 2013 Författare Postad 15 juli 2013 Tack för alla kommentarer! Ska se om jag kan dra ihop en tutorial när jag hinner. Här kommer ett test till! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.