OneManMovieMachine Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Hej alla voodoofilmare! För några månader sedan lade jag upp trailern till vår novellfilm Naomi och hjärtekrossarna här på forumet, och nu finns äntligen hela filmen att se på YouTube! Den vann i våras priset för bästa film på Sveriges Kortfilmfestival. Vi har jobbat med den i drygt ett år och det har varit en fantastisk upplevelse. Ta och kika på den! Feedbacka gärna, och om ni tycker om den får ni hemskt gärna stötta oss genom att gilla och dela filmen vidare. Handling: Naomi (Linda Molin) är blåhårig, arbetslös och meningslös. När hon på sin 20-årsdag blir dumpad av sitt livs kärlek får hon nog. Hon bestämmer sig för att bli en maskerad hämnare som bekämpar "hjärtekrossare", men hon inser snart att kärlek inte är så enkelt som hon först trodde. Beskrivning: Naomi och hjärtekrossarna är en lågbudget novellfilm inspirerad av filmer som "Scott Pilgrim vs. the World" och "Kick-Ass". Filmen är producerad av Film i Dalarna och det svensk-australienska produktionsbolaget Artheory. För manus & regi står Jonathan Persson, en ung filmskapare som bland annat blivit prisad av Svenska Filminstitutet. Filmens exekutiva producent är Daniel Wallentin, som tidigare regisserat långfilmen "Ett öga rött". Huvudrollsinnehavaren Linda Molin Guldbaggenominerades tidigare i år för sin roll som Kristin i Andreas Öhmans "Bitchkram", och hon har även spelat i Guldbaggebelönade "Apflickorna". I övriga roller ser vi bland annat: Johannes Sjöblom, Alice Young, Andreas Lundin Olsson, Simon Andersson & David Billström. Kolla gärna in filmen på: IMDB: Naomi och hjärtekrossarna (2013) - IMDb Facebook: http://www.facebook.com/Naomiochhjartekrossarna Spotify (filmens soundtrack): open.spotify.com/album/6o2AG5qDf5vDbXGjLImJve Mer info: Filmcafé artikel om filmen: Vinnaren på Sveriges kortfilmfestival | FILMCAFE.SE Blogginlägg om filmen: Kortfilmtips: Naomi och Hjärtekrossarna (2013) | Except Fear Trailer: 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasonCiffe Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Manuset tyckte jag hade sina brister och skådespeleriet svikta. Dock vara huvudpersonen riktigt bra spelad! MEN jag ÄLSKA stilen! Riktigt jävla bra! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MugshotPaparazzi Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Älskart. Massor av brister och skavanker, men fan vad mycket hjärta(okrossat). Digga stilen, älskar inspirationskällorna och tycker du gjorde ett fint jobb att hedra deras stil och samtidigt hitta en egen ton och ett eget ingångsläge. Tänkte sluta nu, men kunde hålla på länge. SÅHÄR ska amatörfilm se ut! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OneManMovieMachine Posted June 30, 2013 Author Share Posted June 30, 2013 Tack ska ni ha =) Ni får gärna nämna en del av bristerna ni tänkte på! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Riktig cool. Gillade den jättemycket. vilket projekt det måste varit. många inspelningsplatser och en hel del grafik. Vissa bilder var skitsnyggt gradade, andra inte lika mycket. Linda Molin spelade jättebra. Ser fram emot att se mer av henne, förhoppningsvis på stora duken. Bra klippt och fotat. ljudet lät bra också. Ni får 5 stjärnor av mig. keep up the good work. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FredrikJonasson Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Oerhört snyggt fotat, visuellt väldigt snyggt överlag tycker jag! Imponerande! Musiken känns professionell och gör sitt jobb. Huvudrollsinnehavaren blandar och ger mycket, men är ibland väldigt trovärdig! Annars lider filmen lite av skådespelarinsatserna. Min kritik annars är nog att det känns lite rörigt, det händer kanske lite för mycket på den halvtimmen.. kan också vara att jag har lite svårt för den slapstick-liknande stilen i en film som ändå försöker säga något ganska svårt. Det ger en känsla av att man liksom vill lite för mycket. Men onekligen en bra kort film! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts