Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja

Jag använder dynamic link mellan premiere pro och after effects (båda cs 5.5)

När jag öppnar ett klipp i PP för att sedan color correcta i AE så spelas det så segt i premiere pro. Varför?

Jag förstår inte vad problemet kan vara.. Det utan dynamic link så spelas det upp i realtime liksom, inga problem alls. Men så fort jag gör en ändring i after effects så börjar segandet. Det är väldigt frustrerande och jag uppskattar all hjälp!

Postad

Dynamic Link fungerar som en frameserver, eller After Effects fungerar som en frameserver åt Premiere Pro. Varje gång du trycker PLAY i Premiere, skicka PPRO en förfrågan "RENDERA OCH SKICKA FRAME 1" (sen 2, 3, 4, etc).

Spelar du klippet en gång ligger det i ramminnet (som okomprimerad RGB).

Ska du enbart färgkorrigera en i övrigt klar film, skicka hela filmen till AE istället.

Postad

Min plan är att redigera flera små klipp, en i taget och sedan sätta ihop allt till en video.

Jag förstog inte precis det du skrev, skulle du kunna ta det på en nybörjar nivå? Alltså vad ska jag göra för att få premiere pro att sluta sega och hacka så fort jag gör en liten ändring i AE ?

Postad

Du kan ju rendera ut klippen i lite sämre kvalitet och använda som proxies för att sedan rendera ut med dynamic link klippen. Eller så gör du färdigt klippen i AE och renderar ut TIFF-sekvenser eller något annat okomprimerat format, för att behålla kvalitén.

Postad

Varje gång du gör en ändring i After Effects MÅSTE du rendera detta. Har du ett Dynamic Link-klipp i Premiere, går till AE för att ändra det, går tillbaka till PPro och trycker PLAY så "skickar du en order" till After Effects: Rendera klippet jag just ändrade. Mao, Premiere kan inte magiskt rendera klippet, det är After Effects som gör en RAM-preview i bakgrunden som sedan Premiere spelar upp (och det går inte lika fort som om AE renderar klippet utan Premiere inblandat eftersom Multi CPU render inte supporteras av Dynamic Link).

Dynamic Link fungerar bra för ex enstaka problembilder och Green Screen shots, animerade titles, etc men för att färgkorrigera en film skulle jag: Klippa filmen helt klar och sedan skicka hela Premiere Pro-timeline till After Effects och göra klart den där. Eller som Jolt_jokern skriver, skicka ut filerna som nya klipp.

//M

• 2 veckor senare...
Postad
för att färgkorrigera en film skulle jag: Klippa filmen helt klar och sedan skicka hela Premiere Pro-timeline till After Effects och göra klart den där. Eller som Jolt_jokern skriver, skicka ut filerna som nya klipp.

//M

Men hur färgkorrigerar du i after affects när det finns övergångar som du lagt till i premiere? Och vad menas med "skicka ut filerna som nya klipp" menade du att rendera ut dem ut ur premiere pro för att sedan arbeta vidare i after effects?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...