Noaf Postad 23 maj 2013 Postad 23 maj 2013 Tja Jag använder dynamic link mellan premiere pro och after effects (båda cs 5.5) När jag öppnar ett klipp i PP för att sedan color correcta i AE så spelas det så segt i premiere pro. Varför? Jag förstår inte vad problemet kan vara.. Det utan dynamic link så spelas det upp i realtime liksom, inga problem alls. Men så fort jag gör en ändring i after effects så börjar segandet. Det är väldigt frustrerande och jag uppskattar all hjälp! 0 Citera
Max_H Postad 23 maj 2013 Postad 23 maj 2013 Dynamic Link fungerar som en frameserver, eller After Effects fungerar som en frameserver åt Premiere Pro. Varje gång du trycker PLAY i Premiere, skicka PPRO en förfrågan "RENDERA OCH SKICKA FRAME 1" (sen 2, 3, 4, etc). Spelar du klippet en gång ligger det i ramminnet (som okomprimerad RGB). Ska du enbart färgkorrigera en i övrigt klar film, skicka hela filmen till AE istället. 0 Citera
Noaf Postad 23 maj 2013 Författare Postad 23 maj 2013 Min plan är att redigera flera små klipp, en i taget och sedan sätta ihop allt till en video. Jag förstog inte precis det du skrev, skulle du kunna ta det på en nybörjar nivå? Alltså vad ska jag göra för att få premiere pro att sluta sega och hacka så fort jag gör en liten ändring i AE ? 0 Citera
jolt_jokern Postad 24 maj 2013 Postad 24 maj 2013 Du kan ju rendera ut klippen i lite sämre kvalitet och använda som proxies för att sedan rendera ut med dynamic link klippen. Eller så gör du färdigt klippen i AE och renderar ut TIFF-sekvenser eller något annat okomprimerat format, för att behålla kvalitén. 0 Citera
Max_H Postad 24 maj 2013 Postad 24 maj 2013 Varje gång du gör en ändring i After Effects MÅSTE du rendera detta. Har du ett Dynamic Link-klipp i Premiere, går till AE för att ändra det, går tillbaka till PPro och trycker PLAY så "skickar du en order" till After Effects: Rendera klippet jag just ändrade. Mao, Premiere kan inte magiskt rendera klippet, det är After Effects som gör en RAM-preview i bakgrunden som sedan Premiere spelar upp (och det går inte lika fort som om AE renderar klippet utan Premiere inblandat eftersom Multi CPU render inte supporteras av Dynamic Link). Dynamic Link fungerar bra för ex enstaka problembilder och Green Screen shots, animerade titles, etc men för att färgkorrigera en film skulle jag: Klippa filmen helt klar och sedan skicka hela Premiere Pro-timeline till After Effects och göra klart den där. Eller som Jolt_jokern skriver, skicka ut filerna som nya klipp. //M 0 Citera
Noaf Postad 3 juni 2013 Författare Postad 3 juni 2013 för att färgkorrigera en film skulle jag: Klippa filmen helt klar och sedan skicka hela Premiere Pro-timeline till After Effects och göra klart den där. Eller som Jolt_jokern skriver, skicka ut filerna som nya klipp. //M Men hur färgkorrigerar du i after affects när det finns övergångar som du lagt till i premiere? Och vad menas med "skicka ut filerna som nya klipp" menade du att rendera ut dem ut ur premiere pro för att sedan arbeta vidare i after effects? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.