staroffantasy Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Hej gott folk! Jag sitter och klipper en konsert som jag spelade in för en månad sen. Den är inspelad med två SD-kameror och två HD-kameror! Klippningen i med mulicamfunktionen har funkat jätte bra, men när jag har exporterat filmen och använt compressor och dvd-studio och sen bränt ut konserten ser klippen filmade med hd-kamrorna annorlunda ut och flyter inte alls som SD-kamerorna. Jag misstänker att det har att göra med progressivst HD-material vs interlaced SD-material. Finns det någon effekt eller något sätt att få HD-materialet lika flyttande som SD-materialet, om ni förstår vad jag menar? =) Tack på förhand /Oskar 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Är ingen expert på FCP, men vad är HD-materialet inspelat i? 1080 50i, 720 25p eller annat? //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staroffantasy Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 HD-materialet är i 1080p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 1080p 25 alltså? I så fall är det svårt att få flyt i det... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts