staroffantasy Postad 3 maj 2013 Postad 3 maj 2013 Hej gott folk! Jag sitter och klipper en konsert som jag spelade in för en månad sen. Den är inspelad med två SD-kameror och två HD-kameror! Klippningen i med mulicamfunktionen har funkat jätte bra, men när jag har exporterat filmen och använt compressor och dvd-studio och sen bränt ut konserten ser klippen filmade med hd-kamrorna annorlunda ut och flyter inte alls som SD-kamerorna. Jag misstänker att det har att göra med progressivst HD-material vs interlaced SD-material. Finns det någon effekt eller något sätt att få HD-materialet lika flyttande som SD-materialet, om ni förstår vad jag menar? =) Tack på förhand /Oskar 0 Citera
Max_H Postad 3 maj 2013 Postad 3 maj 2013 Är ingen expert på FCP, men vad är HD-materialet inspelat i? 1080 50i, 720 25p eller annat? //M 0 Citera
Max_H Postad 6 maj 2013 Postad 6 maj 2013 1080p 25 alltså? I så fall är det svårt att få flyt i det... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.