neolit Postad 6 april 2013 Postad 6 april 2013 Nu kommer jag med en fråga som inte alls känns sådär uppdaterande. Jag kör nämligen fortfarande FCP 6 i en Power PC G5. För någon vecka sedan uppgraderade jag mukvaran till Leopard. Har nu installerat FCP 6.0 men när jag klickar för att leta efter uppdateringar (särskilt då jag vet att det finns åtminstone 6.0.6), så kommer det inte upp någonting. Det kommer bara upp att systemet är "up to date". Problemet i mitt fall är att de projekt som jag höll på att jobba med öppnar FCP inte längre då det säger att projektet är nyare än programmet. Är det någon som har en aning om vad jag ska göra för att kunna uppdatera FCP. Tacksam för svar. Irfan 0 Citera
neolit Postad 7 april 2013 Författare Postad 7 april 2013 A, just det. Jag var inne på denna sidan också och laddade ner uppdateringen men den ville inte installera då den ville ha Quicktime 7.5.5. Jag verkar inte kunna ladda ner 7.5.5 till min dator och installera på grund av att den versionen av Quick time inte stödjer Power PC. Det märkliga är att jag inte automatiskt får upp att uppdatering är tillgänglig för FCP så som jag fick förra gången jag installerade FCP. Tack för ditt svar Max 0 Citera
StenR Postad 7 april 2013 Postad 7 april 2013 QuickTime 7.5.5 for Leopard Du borde kunna uppdatera Quicktime upp till version 7.7 och Leopard upp till version 10.5.8 på PPC. 0 Citera
neolit Postad 8 april 2013 Författare Postad 8 april 2013 QuickTime 7.5.5 for Leopard Du borde kunna uppdatera Quicktime upp till version 7.7 och Leopard upp till version 10.5.8 på PPC. Nu har det löst sig. Av någon anledning kom det inte upp att det fanns någon nyare version av Quick time för Leopard än 7.2.1. Men efter att ha Googlat om problemet ett bra tag hittade jag ett forum på Apples hemsida om samma problem och gick genom en länk där jag fick ladda ner Quick time 7.7. Nu gick det även att uppdatera FCP. Tack för erat svar 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.