Gå till innehåll

Vilken picturestyle?


Anders Myrdahl

Recommended Posts

Jag undrar vilken picturestyle som är bäst och varför, jag vill inte ha tråkig svar som, det beror väl på person till person utan vad just du tycker och motivera.

 

Personligen så tycker jag Technicolors Cinestyle. Den har det bredaste dynamiska omfånget som jag har upplevt. (Har dock inte testat Lightform).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har kört mycket med flaat picture styles det senaste. Jag tycker den funkar bra, man får bättre dynamiskt omfång än att bara sänka kontrasten, och det blir goa färger redan innan man grade'ar. Jag kan inte säga att den är bäst, för det beror ju på vad man filmar, omgivning, ljussättning osv. Jag har kört mycket med cinestyle också och tycker den funkar utmärkt.

Men som sagt så har det blivit flaat den senaste tiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gjorde ett test för ett tag sedan och tyckte färgerna blev snyggare med flaat. Vet att man kan tweaka och få det samma, men det var en bra utgångspunkt. Man får tillräckligt med dynamiskt omfång för de flesta situationer och för de tillfällen det inte räcker så finns ju flaat 11 och 12 eller cinestyle som man kan ha paralellt som backup på kameran. Lek lite med det och kör på det du gillar bäst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...