Anders Myrdahl Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Tjena! Jag har jobbat mest bakom kameran men nu efter att vi gjort några små egna produktioner där jag även har varit skådis så börjar den rollen locka mig. Min fråga är då hur ska man komma igång som skådespelare? Teater verkar vara det enda alternativet men det enda de verkar göra är att göra flummiga föreställningar om pippi och liknande, det lockar mig inte särskilt.. Tack i förhand för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helium Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 ... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted November 22, 2012 Author Share Posted November 22, 2012 Kan du motivera den dumförklaringen? Den kommentaren visar bara stor inkompetens från din sida. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 http://forum.voodoofilm.org/filmutbildningar/24449-vad-kan-man-goera.html /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted November 22, 2012 Author Share Posted November 22, 2012 Först och främst tack för svar! Det jag menar med flummigt är inget med att jag tycker att själva Pippi som verk är dåligt eller så utan att jag undrade om det något alternativ till det som att gå en teater där man lär sig att agera framför en publik allmänt alltså inte Astrid Lindgren. Men det du säger verkar vara rimligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted November 22, 2012 Author Share Posted November 22, 2012 Tack Jakob! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MugshotPaparazzi Posted November 23, 2012 Share Posted November 23, 2012 http://forum.voodoofilm.org/jobbannonser/33700-castingbyra-soeker-nya-ansikten.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helium Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Oj skrev in det till fel inlägg sorry ^^ Men Casting byrå !! Det är gratis ! Man går dit , dem tar foto och info om egenskaper bl.a . Sedan om något filmbolag söker en som dig så kollar dem med casting byrån . Annars kan du kolla in TV- & Film- Statister, Castings, Auditions, Skdespelare | Statist.se bra början. På en vecka fick jag 4 olika auditions och jag kom vidare till en i alla fall . SVT blev det :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted November 24, 2012 Author Share Posted November 24, 2012 Tack så mycket båda två! Ska kolla in det. Synd bara att de flesta jobben är i Stockholm, Göteborg etc. Jag bor i Kalmar.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts