Cristupher Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 FUJITSU LIFEBOOK AH531 CI5 2.4 8GB/500 GT525 15.6" W7P | Dustinhome.se FUJITSU LIFEBOOK AH531 CI7 2.7 4GB/500 15.6" W7P | Dustinhome.se Har spanat in dessa och tycker de ser lovande ut, vill kunde använda premiere pro och after effects. Vilken är bäst för att redigera med? Kan inte mycket om datorer så är tacksam för all hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Måste jag välja, blir det den med 8Gb ram. Detta för att just 8Gb ram och för att den har nVidia grafik. Den har tyvärr lite låg upplösning och inga USB3 portar. Kan du tänka dig att "uppa" priset lite finns det mer att välja på med 8Gb ram, 2Gb grafikkorts minne, USB3 och 1920 x 1080 upplösning. Ex: Asus N76VM-V2G-T1062V - Brbar dator - Hitta lgsta pris, omdmen och information Eller billigare men lite sämre upplösning, etc: Asus X53SM-SX172V - Brbar dator - Hitta lgsta pris, omdmen och information (Dock bra grefik, 8Gb ram och USB 3) Kanske fler har förslag? //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristupher Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Kan tyvärr inte höja priset. Har en väska som jag inte tror är stor nog för en 17 tummare så jag tror det blir en 15, usb3 port kan jag nog också vara utan. Egentligen är väll grafikkortet det viktigaste? Så kan man få en dator för runt 6000kr med ett grafikkort på 2gb? Isåfall borde jag satsa på det istället? Tack för svaret! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristupher Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Acer V5-571-53314G50 Kan denna vara något? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Acer V5-571-53314G50 Kan denna vara något? Nej gud nej - "Vardagsmaskin" i titeln borde väl säga nog. 7.995:- Komplett.se - ASUS K75VM 17.3" HD+ eller 7 990:- Sony Vaio VPCF24P1E/B 16,4 -tums Sony VAIO med Intel® Core Båda har 2GB grafikminne, 8GB RAM, ordentlig processor och grafik samt hyfsad skärmstorlek. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Jag skulle, personligen, inte ta i en Acer med tång. //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Kan tyvärr inte höja priset. Har en väska som jag inte tror är stor nog för en 17 tummare så jag tror det blir en 15, usb3 port kan jag nog också vara utan. Egentligen är väll grafikkortet det viktigaste? Så kan man få en dator för runt 6000kr med ett grafikkort på 2gb? Isåfall borde jag satsa på det istället? Tack för svaret! USB 3 är vad mig anbelangar skitviktigt på en redigeringsdator möjligen fungerar E-sata i stället, rätt mycket viktigare än grafikkort på många sätt då USB 3 möjliggör att klippa mot snabba externa diskar samt därtill även inkoppling av andra externa enheter som kräver hög överföringshastighet likt grejer från BlackMagic Design etc. Jag skulle, personligen, inte ta i en Acer med tång. //M Samma sak gäller Fujitsu och HP:s konsumentburkar (vad mig anbelangar iaf) Asus däremot är the shit. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristupher Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Har en budget på 6000kr som sagt, men menar ni att en data för 6000 inte klarar av att redigera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Den här skulle nog fungera rätt ok (mer än rätt ok får du inte för det priset), hyfsat kass skärm, behöver mer ram och lite väl lågt maxram: Asus K55VD - Inet.se Extra ram: Corsair 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz - Inet.se Mvh /Pontus 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristupher Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Okej tack den såg bra ut, 8 ram är väll bra tillräckligt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Det beror ju mycket på vad det är du vill redigera, hur länge du orkar vänta på renderingar osv. allt går ju att redigera på, sedan hamnar det på vilken nivå du kör på och vilket material det är du vill stycka upp. 8 GB ram är ett måste enligt mig - också. Sedan så är det förstås jättebra med bra processor och grafikkort, men gillar man att snurra på stolen, så går det alldeles utmärkt med en halvtaskig bärbar :). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristupher Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Nu har jag nämnligen en 3 år gammal dator där jag kan redigera i sony vegas 11 inte så smidigit men det funkar. Men jag kör på det som Peus länkade, med extra ram, man kan lägga till den lätt själv eller ber man dem att göra det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Nu har jag nämnligen en 3 år gammal dator där jag kan redigera i sony vegas 11 inte så smidigit men det funkar. Men jag kör på det som Peus länkade, med extra ram, man kan lägga till den lätt själv eller ber man dem att göra det? Det får du nog montera själv. Om det är lätt varierar ju lite från dator till dator, men är den byggd som en standard-laptop så är de ganska lugnt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristupher Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Ska jag köra på Corsair 8GB (1x8192MB) DDR3 SO-DIMM 1333MHz - Inet.se eller: Corsair 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz - Inet.se 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 4GB. Det sitter redan 4GB i ena minnesplatsen. Dessutom klarar den max 4GB/minnesplats (8GB tot). (om det gäller Asus K55VD). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Ha ha! Din väskas oförmåga att ta 17"-maskiner styr valet av redigeringsmaskin! Väldigt kul! "men menar ni att en data för 6000 inte klarar av att redigera?" Det beror ju helt på vad du ska redigera. Och vad du ska redigera borde vara det som avgör vilken maskin du måste köpa. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalamindi Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Ha ha! Din väskas oförmåga att ta 17"-maskiner styr valet av redigeringsmaskin! Väldigt kul!...... :) Skulle få en gratis väska om han skriva ut denna inlägg och ta med sig till affären ditt han ska köpa datorn. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts