Gå till innehåll

Minneskort?


carler

Recommended Posts

Nu är jag igång igen med en ny parasitfråga ;-)

 

Tror ni det här minneskortet duger till en Sony PJ260 (http://www.sony.co.uk/product/cam-high-definition-on-memory-stick/hdr-pj260ve)?

 

Transcend SDHC Class 10 16GB - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige

 

Eller vad skulle ni rekommendera annars som är hyfsat billigt men ändå tillräckligt snabbt (skön kompromiss ;-) )?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte haft problem med att spela in på transcends class 10. Tycker de håller strax under utlovad hastighet. Har du någon aning om vad för bitrate kameran levererar?

 

Jag hade tidigare 4 st Transcend 32 GB class 10, de fungerade alla till min Gopro Hero. Men när jag köpte Canon 60D klarade de inte alls

av den utan det blev avbrott i inspelningarna efter mycket kort tid. De klarade 1-2 min i snitt.

Så det blev att gå tillbaka till Sandisk (som jag hade under CF-tiden för stillbilder). 32 GB Extreme SDHC både 30 och 45 MB/s fungerar bra med både 60D och Gopro.

 

Transcend är nog klart för övervärderade när det gäller class, de fungerar bra till stillbilder och kameran har bra buffertminne. Idag är priserna lägre på exempelvis Sandisk så det finns inte stor anledning att chansa på Transcend.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade tidigare 4 st Transcend 32 GB class 10, de fungerade alla till min Gopro Hero. Men när jag köpte Canon 60D klarade de inte alls

av den utan det blev avbrott i inspelningarna efter mycket kort tid. De klarade 1-2 min i snitt.

Så det blev att gå tillbaka till Sandisk (som jag hade under CF-tiden för stillbilder). 32 GB Extreme SDHC både 30 och 45 MB/s fungerar bra med både 60D och Gopro.

 

Transcend är nog klart för övervärderade när det gäller class, de fungerar bra till stillbilder och kameran har bra buffertminne. Idag är priserna lägre på exempelvis Sandisk så det finns inte stor anledning att chansa på Transcend.

 

Har hört liknande grejor om 32gb-varianterna. Skulle själv aldrig köpa billiga 32gb eftersom det är så mycket data som går åt fanken om de inte fungerar. Om jag skall lägga alla ägg i en och samma korg (dvs använda färre antal minneskort) så har jag nog en bättre korg..

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett sånt här kanske, eller är det för långsamt?

WEBHALLEN.com - SanDisk Secure Digital Extreme HD Video 16GB (SDHC) (Class 10)

 

Det funkar absolut. Tror även att Transcenden skulle fungera bra med din kamera. Jag filmar med en Sony HX100v, som också är 1080/50p med 28Mbps bitstream, använder ett Samsung-minne som skriver i 24MB/s, dvs. långsammare än det du tog upp här, men snabbare än Transcend - och det fungerar utmärkt. Men ja, vill du vara absolut säker, så köp Sandisk-minnet! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Transcend korten du refererar kommer förmodligen fungera alldeles utmärkt. Det är helt onödigt att ha snabbare kort än vad din kamera kan spela in. Jag använder ett antal Transcen 32 GB Class 10 kort i min kamera. Den har en max Mbps på 35 och skall enligt instruktioner ha minst class 6 kort. Din kamera har max 28 Mbps och kräver endast ett class 4 kort.

Varför skulle du behöva ett kort som kan spela in 10 ggr (föreslagna Sandisk 45MB/s) snabbare än vad din kamera kan leverera? Med ett class 10 kort har du god marginal ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Med risk för att jag byter ämne i tråden, men vad tror ni om videokameran då? HDR-PJ260VE (HDRPJ260VE, HDRPJ260VE.CEH) : Overview : Cameras & camcorders : Sony

Den har inte levererats än kanske jag borde tillägga. Jag är medveten om att gps-taggning och projektor mest är gimmicks, men jag fick kameran till ett ganska bra pris. Jag använder videokamera till att filma resor, utflykter och fester och sånt. Och då vill man ju ha adekvat bild och ljud :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...