Jump to content

Musikvideo "P.J. - Ain't so hard"

Lump

Recommended Posts

En rykande färsk musikvideo med Lundarapparen "P.J." och låten "Ain't so Hard". Från debutskivan Makin' Moves som släpps 31 Augusti.

Regi och Klipp: Ludvig Hedlund

Foto: David Ask

Kameraoperatörer: David Ask, Daniel Ahlgren and Gunnar Holmberg

Skådespelerska: Agnes Maltesson

Låten är producerad av

John-Alexis.

Ta en titt!

Mvh

Ludvig

Eftersom det är en musikvideo, så kan jag ju inte låta bli att slinka in med en kommentar eller två. Har ni någon tanke om varför "han" står i två olika rum, eller med två bakgrunder? Eller snarare, varför ni bara använt två. Och varför den andra är så olik den andra? Personligen tycker jag att videon skiftar i kvalitet. Scener med tjejen är till stor del bra - snygga. Vissa, mindre smickrande. Men det funkar. Det blir aldrig dåligt. Att stjärnan i videon inte fått lite bättre bakgrunder är dock något jag hakar upp mig på. Samt fokusen när han gungar fram och tillbaks. Om det är avsiktligt, så känns det i alla fall inte så.

Man skulle kunna göra det lite mer dynamiskt, om man säger att tanken är att han är "hemma" och rappar, så skulle han åtminstone kunna förflytta sig runt lite, eller i alla fall få lite intressantare bakgrunder.

Tackar för dina kommentarer!

Vi har sett det som tre akter:

Den första akten i det blåa är menat att matcha med de kalla bilderna med isen. En kall start.

Den andra akten är den röda utomhus, den är mer aggressiv. Liksom texten och hur han levererar den.

Sist är den vita, rena och anonyma. Som en skonsam avrundning. "Saker ordnar sig".

Valen av avskalade bakgrunder är med flit, för att ge fokus på honom och för att porträttera honom som mer av en berättare. Någon som står lite utanför vad som sker med tjejen. En observerande vägledare.