Gå till innehåll

Total Recall (2012) - Behind The Scenes

Recommended Posts

Postad

Coolt, fast jag tycker Kate ska sluta hålla Colin i handen och gå ett steg efter och huka, hon kan själv!

Och varför ser både långfilmen och teve-serien ut som Blade Runner fast den heter Total Recall? Inte alls samma universum i original vad jag vet...

Postad

Menar du inte Jessica, Kate springer väl mest på egen hand? :)

Det är ju i alla fall samma författare som skrivit boken som ligger till grund för Blade Runner och novellen som Total Recall baseras på. Och den författarens universum kan man fundera mycket över men som jag minns det så är hans skildringar av framtidens samhälle i dessa båda böcker rätt nära varandra (det var längesedan jag läste "Do androids dream..." dock så jag kan missta mig). Även om jag tror att filmen Blade Runner är det största skälet att det ser ut som det gör i denna och andra dystopiska framtidsskildringar.

Postad
Menar du inte Jessica, Kate springer väl mest på egen hand? :)

Det är ju i alla fall samma författare som skrivit boken som ligger till grund för Blade Runner och novellen som Total Recall baseras på. Och den författarens universum kan man fundera mycket över men som jag minns det så är hans skildringar av framtidens samhälle i dessa båda böcker rätt nära varandra (det var längesedan jag läste "Do androids dream..." dock så jag kan missta mig). Även om jag tror att filmen Blade Runner är det största skälet att det ser ut som det gör i denna och andra dystopiska framtidsskildringar.

Jo du har säkert rätt, får se filmen och återkomma. Jag såg för ett tag sedan program om teve-serier där Gillian Anderson kunde berätta att fast Mulder och Scully var likvärdiga i Chris Carters manus av Arkiv X så när de började filma så fick hon gå ett par steg efter Mulder, som tur är så ändrades det i senare avsnitt...

Jo jag vet att det är Dick i båda fallen men jag tror att det är kanske just därför de har tagit sig friheter, vad har t ex teve-serien total recall med boken eller filmen med samma namn att göra?? jag ser inte det, däremot så ser världen ut som i blade runner och deckaren har en android som partner på jobbet.

• 2 veckor senare...
Postad

Ser grymt ut!

Och varför ser både långfilmen och teve-serien ut som Blade Runner fast den heter Total Recall? Inte alls samma universum i original vad jag vet...

Varför skulle det vara fel att göra cyberpunk av det? Själv gillar jag sånt skarpt, den mer noire-aktiga känslan höjer filmen nåt grymt :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...