TheMechanix Postad 30 juli 2012 Postad 30 juli 2012 Ni har säkert sett min tråd om ordning på diskarna och jag har kommit fram till hjärtat i problemet. Efter att jag införskaffat i ny extern hårddisk och flyttat och städat, så upptäcker jag ett nytt problem. Allt mitt råmaterial ligger nu på extern hårddisk och sen så importerar jag till FCPX och väljer att lägga projektet på MacHD intern. Då skapas det filer i "Transcoded Media"/"High Quality Media" som är ca: 5 ggr så stora som original filerna?! Ex. 31gb för 32minuter film!!! Vad är det här? Behövs dom? Hur löser jag/ni det här? Jag håller på med ett projekt där original filerna är totalt ca 100GB och då är dom här filerna förödande!! Har ca 500gb ledigt på den interna hårddisken som jag absolut hade trott skulle räcka för att redigera. 0 Citera
Max_H Postad 30 juli 2012 Postad 30 juli 2012 Larry Jordan - Native vs. Optimize vs. Proxy Media in FCP X | Final Cut Pro Training | The Best Training in Final Cut Pro //M 0 Citera
TheMechanix Postad 30 juli 2012 Författare Postad 30 juli 2012 Men GULD!!! Som jag har googlat detta!! Tackar allra ödmjukast för tipset till denna länk. Jag anade att de var så här men som vanligt så vill man ju VETA. Shit, det har hänt en del i redigerings-branschen sen jag höll på med pc och premiere på tidigt -00 tal! Men nu börjar allt falla på plats. Jag kan lugnt påstå att det är lättare idag med alla fina inbyggda effekter. Nackdelen är att man nu absolut inte nöjer sig utan alla coola effekter :D Tack igen Max_H!!!! 0 Citera
Max_H Postad 30 juli 2012 Postad 30 juli 2012 Hah... det ska till en Adobe-gubbe (kolla min profil...) för att hjälpa en FCP-X användare... Bra att det löste sig. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.