Moviz Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Hej alla! Har det senaste halvåret jobbat på en ny kortfilm för att testa på att göra action-film för en gångs skull. Nu är filmen klar och uppladdad på youtube, vad tycker ni? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Flack är en riktigt begåvad cinematographer - Så fotot sitter ju :) Det jag inte var så haj på var skådisarna, de både såg löjliga ut och spelade väldigt barnteater. Har för mig att jag läst manuset här på voodoofilm tidigare? :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moviz Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 Kul att du gillar fotot! :) Jaha, det var en annan syn på det. Har verkligen gillat deras prestationer och förstått det som att folk gör likadant. Men alla har ju rätt till sin egen åsikt! :) Men så jag kanske kan lära mig för framtiden, finns det någonting jag kan tänka på angående skådespelarna? Jo jag tror att det var så! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emki11 Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 försätt framåt, bättreän så kan det inte bli faktis, mycket bra bild 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Men så jag kanske kan lära mig för framtiden, finns det någonting jag kan tänka på angående skådespelarna? Fejkmustasch? För jag hoppas innerligt för den där killens skull att den var fejk. Det ser löjligt ut och väldigt "Barn försöker spela vuxna". Klashar mentalt med fotot och ljudet som snarare säger "Det här är en seriös produktion". Huvudskådespelaren var däremot väldigt bra som skådespelare, så han får stå för att se mindre bra ut helt enkelt. Den andra killen kändes som nån showartist i sättet han framförde sina repliker (Något säger mig också att han i naturliga fall har ett något högre tonläge)- Det och det faktum att han log under seriösa action-sekvensen (2:44). Var det menat att han skulle le faller det väl på mindre bra manus / regi då det på nåt sätt förlöjligade hans karaktär och dödade lite av den här mystiken han spelade på i början. Lite synd bara. Men det här var bara något som jag noterade :) Som sagt så på den tekniska sidan sitter det mesta och filmen är visuellt tillfredställande :bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moviz Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Det är faktiskt en riktig, tro det eller ej. Tyckte själv inte att den passade hans karaktär men eftersom han är duktig på att skådespela, vi hade hyfsat lite tid och ingen budget fick vi leva med den (och ja, det var inte det bästa beslutet av mig). Har du sett Inglourious Basterds? Tanken när jag skrev manuset var att ge honom den där läskiga, överlägsna personligheten som leker med sina offer hela vägen in i döden, åt samma håll som Hans Landa i tidigare nämnd film. Jag är väldigt noga med hur jag regisserar och jag hade märkt om jag fått ett leende jag inte ville ha, leendet skulle helt enkelt representera denna överdrivna självsäkerhet på allt han gör. Han jagar honom inte, han leker ta fatt. Men sen är ju smaken som baken också :) Det var kul att höra, första gången jag testar på denna genre så alltid kul att det uppskattas! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Har du sett Inglourious Basterds? Tanken när jag skrev manuset var att ge honom den där läskiga, överlägsna personligheten som leker med sina offer hela vägen in i döden, åt samma håll som Hans Landa i tidigare nämnd film. Jag är väldigt noga med hur jag regisserar och jag hade märkt om jag fått ett leende jag inte ville ha, leendet skulle helt enkelt representera denna överdrivna självsäkerhet på allt han gör. Han jagar honom inte, han leker ta fatt. Men sen är ju smaken som baken också :) Nejnej, smaken är som baken säger man när man vill undvika konflikter men det förstör ju också hela dialogen publik-filmaskapare emellan :D Nu när du säger det så ser jag vad du försökt uppnå och det gör det mycket enklare att se. Däremot känns det inte som att skådespelaren säljer rollen du föreställt åt honom, och jag står fast vid min smaksak att det sitter något show-igt i hans skådespel. Kanske är han yngre än karaktären han spelar? Samtliga skådespelare ser ju ut att vara bra mycket yngre än deras karaktärer, sen vad huvudrollsinnehavaren har på gång med sin mustasch ska jag inte ens försöka att förstå mig på :D Men då handlar det alltså inte om dålig regi på något plan utan min smak på skådespelarna och att de kanske är lite för unga? :bire 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedefors Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Inget snack om saken att den är rätt välgjord och fotot är proffsigt men jag håller nog med Tolin lite. Det blir lite komiskt för mig, men om det är meningen så är det ju helt ok annars beror det nog rätt mycket på att det är unga skådespelare som springer runt med pistoler och så. Det känns ganska allvarligt men ändå inte... Men oavsett, bra jobbat! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moviz Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Haha, kanske man säger. Känns inte som ett vanligt uttryck för mig :) Jo det kan vara en av anledningarna. Hans roll är skriven för en man i 35 års åldern, men eftersom jag bor i Örebro och inte har råd att få hit folk (med tanke på budgeten) så fick vi köra på en betydligt yngre kille som Anders. Dock är killen som spelar Hector i rätt ålder, men kan förstå om mustaschen gör det hela lite mer ironiskt än det var tänkt från början. Jag jobbar ständigt för att utvecklas och framför allt med min regi, men i just detta fall så var det väldigt välplanerat. Du har nog rätt i det du säger! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts