Gå till innehåll

Amze

Recommended Posts

Var kan man köpa en bra ljud boom? Eller det kanske heter mic-boom...

 

Iallafall, jag har sökt på många internetsidor men hittar bara vanliga mikrofoner och det vill jag inte ha. Så vet någon ett bra ställe att köpa det på?

Länk till kommentar
Share on other sites

Var kan man köpa en bra ljud boom? Eller det kanske heter mic-boom...

 

Iallafall, jag har sökt på många internetsidor men hittar bara vanliga mikrofoner och det vill jag inte ha. Så vet någon ett bra ställe att köpa det på?

Hejsan!

 

Det finns många ljudbomar att köpa i olika webbutiker. Jag gjorde en sökning åt dig på Prisjakt där det kan finnas en del att välja mellan: mikrofonbom - skning p Prisjakt

 

Här är även en direktlänk till en av Rödes mikrofonbomar, butiken är Cyberphoto: DSLR video - mikrofon Röde Mikrofonbom 0,86-3,2 m

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan, Vad har du för budget? Personligen så föreslår jag att du köper så bra mikrofon som möjligt. Kolla på thonmann.de

Detta är en väldigt bra mikrofon: Schoeps CMIT-5U shotgun microphone

Schoeps CMIT-5U - Thomann Cyberstore Sverige

 

Här kommer ytterligare några väldigt bra alternativ:

Sennheiser mkh 8060

Sennheiser MKH 8060 - Thomann Cyberstore Sverige

 

Neumann kmr 81

Neumann KMR 81 I mt - Thomann Cyberstore Sverige

 

Röde ngt 2 sägs vara ganska ok som en budget mikrofon men bör inte riktigt jämföras med dom andra.

Rode NTG-2 - Thomann Cyberstore Sverige

 

Tänk på att billiga mikrofoner har väldigt högt egenbrus som tillsammans med en dåligt preamp kommer att bli din värsta fiende

 

Lycka till med ditt inköp

mvh/Mikael

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket för svar :)

Jag försöker köra så billigt jag kan men inte för billigt eftersom jag vet att om det kan bli dåligt ljud på billiga mikrofoner, så jag satsar på 1000 kr - 2000. Dem ni skickat verkar vara i den prisklassen som jag letar i.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...