Gå till innehåll

Coolast just nu "Kung Fu Hustle"


_nemo_

Recommended Posts

Kung fu hustle....

 

Om ni som mig älskar gamla kung fu filmer, nya filmer som hero och gillar effekterna i matrix, kommer ni att älska den här filmen......

 

http://www.apple.com/trailers/sony/kung_fu_hustle.html

 

Såg den nu idag och jag är förälskad, en Kung Fu film med humor, vissa av fighterna knäcker de man sett i matrix. Men man behöver inte vara ett fan av Kung Fu filmer, min flickvän gillade den också även fast hon hatar alla filmer som innehåller kineser och sparkar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=sw33t]Tror att mycket av komiken försvinner om man inte sett filmerna och genren de paroderar. Precis som i stort sett alla andra av Stephen Chows filmer.[/citat]

 

det är sant, men denna film var inte alls som en parodi alá scary movie....denna var mer en egen historia, blandad med en del överdriven komik of course. 10 ggr bättre än hans förra film shaolin soccer

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade Shaolin Soccer rätt mycket också. Kung-Fu Hustle känns lite mer som att det är en fördel ifall man sett en hel del gamla Shaw-brothers filmer och liknande.

Och satan vad jag och en polare flabba när han började springa som Gråben & Hjulben.

Länk till kommentar
Share on other sites

Roligaste filmen jag sett på tio år! Wow, Stephen Chows bästa. Det här är tio ggr bättre än hans samtliga filmer tillsammans. Inkl. Shaolin Soccer.

 

Såg den på bio i Januari. Ja! Den MÅSTE ses på bio. Bästa bioupplevelsen sedan första sgan om ringen-filmen. Men senast jag såg på IMDB.COM, så ser det inte ut som om den går upp här.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Dawey]Roligaste filmen jag sett på tio år! Wow, Stephen Chows bästa. Det här är tio ggr bättre än hans samtliga filmer tillsammans. Inkl. Shaolin Soccer.

 

Såg den på bio i Januari. Ja! Den MÅSTE ses på bio. Bästa bioupplevelsen sedan första sgan om ringen-filmen. Men senast jag såg på IMDB.COM, så ser det inte ut som om den går upp här.[/citat]

 

Den kommer till Sverige på bio den 10 juni!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=Dawey]Roligaste filmen jag sett på tio år! Wow, Stephen Chows bästa. Det här är tio ggr bättre än hans samtliga filmer tillsammans. Inkl. Shaolin Soccer.

 

Såg den på bio i Januari. Ja! Den MÅSTE ses på bio. Bästa bioupplevelsen sedan första sgan om ringen-filmen. Men senast jag såg på IMDB.COM, så ser det inte ut som om den går upp här.[/citat]

 

Den kommer till Sverige på bio den 10 juni![/citat]

 

Kul! Då får jag se den svensktextad den här gången. Texterna var bara kinesiska den där gången.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shaolin soccer var riktigt skön, första gången jag såg den var en halvt sönder-edited version utan svensk text.. Sen såg jag den helt sönderklippta versionen från miramax, fattades väl typ 20-25min från orginalfilmen. Hoppas att Kung Fu hustle behandlas bättre av utgivarna i europa och usa..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...