Jump to content

Manus till Animation

emki11

Recommended Posts

är de nån som har en bra Animation manus som vill skicka den till mig och samtidigt vara med och deras namn stå för manuset?

Först och främst om du vill generera intresse som regissör eller animatör och letar efter duktiga mansskribenter att "ge" dig ett manus, så förväntar man sig att se en showreel, eller något liknande. Dessutom vill man kanske veta hur långt du vill att manuset ska vara, jag har ett manus som hade passat bra för en animation men det är 30 sidor långt.

Du får inget gratis här i livet, regel 1. Vill du ha något, visa att du är värd det.

Först och främst om du vill generera intresse som regissör eller animatör och letar efter duktiga mansskribenter att "ge" dig ett manus, så förväntar man sig att se en showreel, eller något liknande. Dessutom vill man kanske veta hur långt du vill att manuset ska vara, jag har ett manus som hade passat bra för en animation men det är 30 sidor långt.

Du får inget gratis här i livet, regel 1. Vill du ha något, visa att du är värd det.

du hade fel, man kan få gratis i livet, har redan fått 2 st.

du hade fel, man kan få gratis i livet, har redan fått 2 st.

han menade inte gratis som i pengar, har du fått manus att arbeta med nu så har din "betalning" varit att du lagt ner tid på att skriva här eller tagit kontakt med personerna på något vis.

Kul att du har fått något att arbeta med.

I framtiden hoppas jag dock att du faktiskt presenterar dig innan, berättar vem du är, vad du har gjort, och vad du letar efter, på ett professionellt sätt.

Du skickar inte in ett brev till en arbetsgivare där det bara står "har ni jobb, eller?", eller hur?

Kul att du har fått något att arbeta med.

I framtiden hoppas jag dock att du faktiskt presenterar dig innan, berättar vem du är, vad du har gjort, och vad du letar efter, på ett professionellt sätt.

Du skickar inte in ett brev till en arbetsgivare där det bara står "har ni jobb, eller?", eller hur?

jag fick ju här utan att presentera mig.

skulle jag vilja presentera mig så skulle jag har gjort de, men har inget att presentera så vd tycker du att jag ska säga, hitta på eller? skriva mitt CV som jag brukar skicka ut till att söka jobb? :)

känns snart du kommer hoppa på mig.

jag fick ju här utan att presentera mig.

Prova göra det hos ett produktionsbolag, eller på en pitchfest/filmbranschsevent.

skulle jag vilja presentera mig så skulle jag har gjort de, men har inget att presentera så vd tycker du att jag ska säga, hitta på eller? skriva mitt CV som jag brukar skicka ut till att söka jobb? :)

känns snart du kommer hoppa på mig.

Inget påhopp, bara framtida råd.

Har du inget att presentera så är det klart att du inte ska ljuga ihop något. Säg sanningen, att du vill just bygga upp en meritlista eller så får du helt enkelt ta och skapa några showreels. Du sa själv att du har jobbat med 3D innan? alltså har du något att visa, eller åtminstone kan skapa något i syfte att visa för andra.