david- Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Vad ska jag göra för att kunna exportera min färgkorrigerade scen från Resolve till Premiere? Premiere kan inte läsa Resolves FCP XML då det tydligen är en nyare version av FCP som inte Premiere stöder, så vad ska jag istället göra? Jag vill inte förlora någon märkbar kvalité i renderingen. Tack i förväg! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Har du uppdaterat Premiere till 5.5.1 (det löser Premiere Pro XML > Resolve issues)? Adobe Premiere Pro CS5.5 (5.5.1) update: bug fixes, including some for Mac OSX v10.7 (Lion) compatibility « Premiere Pro work area //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Har du uppdaterat Premiere till 5.5.1 (det löser Premiere Pro XML > Resolve issues)? Adobe Premiere Pro CS5.5 (5.5.1) update: bug fixes, including some for Mac OSX v10.7 (Lion) compatibility « Premiere Pro work area //Max Ja, jag tror jag har uppdaterat till den versionen. Så jag ska alltså kunna rendera ut en FCP XML round-trip från Resolve och det ska gå att arbeta med i Premiere? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Inte roundtrip om jag minns rätt - Resolve är "the end of the road"... //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts