Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har konverterat mina .mov filer till h264 och har ingen aning om vad jag ska ställa in timelinen på för att jag ska slippa rendera varje klipp jag drar ner på den.

Någon som har en lösning?

Postad

Inte helt säker på att jag hänger med på vad du menade, men jag utgår från att du inte filmat i 16:9 eller HD?

Om du filmat i 4:3 så prova att dra in dem via Compressor i stället och behåll 4:3. Alt. kolla om det finns en plug-in för den kamera du använder till FCP och sen kör som vanligt från log and transfer. När du drar ner första klippet på din tidslinje borde du bli tillfrågad om du vill ändra så din tidslinje matchar ditt klipp.

Som sagt inte helt 100 på att jag har uppfattat dig rätt

Mvh

Mikael

Postad

Jo, det har jag dock. Har filmat i både 720 och 1080, (16:9) men man ska tydligen kunna blanda båda formaten i FCP om jag inte minns fel. Har iallafall ställt in timelinen på 720, finns det något där jag kan ändra? Dock måste ju allt material - både filmat i 720 och 1080 renderas konstant, och det är ju som att jobba i blindo.

Postad

Testa att skapa en ny sequens och dra ner ett klipp på den. Du borde få frågan om du vill ändra den nya sequensen till samma format som ditt klipp, där svarar du så klart OK. ProRes är ju annars ett format som kräver väldigt lite datorkraft och som drar nytta av flera kärnor (även på FCP 7).

Som sista utväg skulle jag starta ett helt nytt project bara för att testa hur det hela beter sig. Det hela känns mycket märkligt, something is rotten in the state of denmark

Mvh

Mikael

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...