Gå till innehåll

Filmmusik erbjudes


DreamOfMagic

Recommended Posts

Hej!

 

Min plan för framtiden är att jobba med filmmusik, och musik till reklamer, tv-serier och annan liknande media.

Jag har inte varit inblandad i några riktiga videoprojekt än då jag går en musikutbildning och inte har haft tiden till det. Däremot har jag gjort en del musik som är inspirerad av filmmusik men utan film men också några med och till film som har varit olika skoluppgifter jag har haft.

Men nu är det som så att jag under våren (från slutet av mars till slutet av maj) kommer att ha en praktikperiod där jag har valt att hålla på med filmmusik. Jag har hittat en handledare som är i branschen som kommer att ge mig tips och feedback under hela våren. Vilket ju blir en riktig lyx.

 

Min B-plan är att göra musik till redan existerande klipp så att jag kan fortsätta träna mig, det hade visserligen också varit kul men jag känner att jag är redo att ta ett steg in i den riktiga filmvärlden så det allra roligaste och bästa för min praktik vore om jag kan gå in i ett riktigt projekt och göra musiken.

Så om någon här har ett filmprojekt, stort eller litet som kommer att behöva musik under perioden slutet av mars till slutet av maj så kontakta mig!

Och eftersom det är en praktikperiod det här så kräver jag ingen betalning utan kan göra det helt gratis.

Förutsatt att mitt namn står i eftertexterna såklart :p

 

För ljud-smakprov, lyssna här:

DreamOfMagic's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

(Några av låtarna gjorde för över ett år sedan och har sämre sound än de jag har gjort under senare tider)

 

För musik med video till, kolla här:

DreamOfMagicTVs kanal - YouTube

(Bland annat några TV-vinjetter och en egen introlåt till filmen Birth)

 

 

Min tanke när det gäller musik är att man aldrig blir fullärd och jag brukar försöka studera den typen av musik som jag är intresserad av att göra. Så jag är öppen för den musiken som efterfrågas helt enkelt, och kommer att göra en del research innan jag sätter igång med vad det nu kan röra sig om för projekt. Så jag kan göra annan musik än den som finns i länkarna.

 

Jag bor nere i Ystad, men vet att det kan gå väldigt bra att jobba på distans också.

 

Så om någon är intresserad så kontakta mig och berätta vad det är för typ av film du håller på med så tar vi det där ifrån.

 

 

mvh

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Jag skulle bara säga det att jag har tid till ett projekt till men det måste då göras någon gång under de kommande två veckorna. (14-25 maj)

Så om någon här har något projekt som behöver musik snabbt så kontakta mig!

Och i och med att det sker under praktikperiod så gör jag det gratis denna gång.

 

För musikportfolio, titta på: DreamOfMagic's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, vi är en lokal tv station/webb-tv och allt som du har skrivit låter väldigt intressant.

Vi håller på att filma reklam filmer just nu, två stycken rättare sagt som vi MÅSTE vara färdiga med innan den 24/5.

Vi ska filma dessa reklam så fort det är möjligt, men vi undrar om du är intresserad?

Ser fram emot ett svar.

MvH Eryan Meza Howes, Finnveden TV

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...