EzekielMartyr Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Hej! När jag ska redigera vår senaste film framåt slutet på året så behöver jag veta om det finns något bättre program än Vegas (som jag hittils är mycket förtjust i) Så om det finns något som är avsevärt bättre än vegas skulle jag gärna veta det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Smaken är som baken apple, adobe, avid 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Håller med. Du kan inte klippa bättre för att du har ett nyare program. Kan du ett program till 100% så är det ju självklart val. Att lära sig ett nytt kan ibland ta tid och filmen blir i så fall bara sämre. Själv så klipper jag i Adobe premiere pro. Men försöker lära mig Avid. Dock så finns det en del program som kretsar runt premiere i adobe som jag redan nu använder. så varför lära sig 10 nya program då man redan kan dom man använder. =) Använd det som känns bäst för dig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Alla i branschen håller professionellt på med Avid. Det är dyrt, licens och så vidare. Men vill man jobba med klippning, så måste man kunna Avid. Är det inte så? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Du har delvis rätt ang Avid. Allså. Vill du jobba inom film så är det en fördel om du kan klippa i Avid. Det ger en högre status och du har säkert lättare att få jobb så fort du nämner ordet Avid. men.Det är inget krav på vilka program man ska använda för att kunna jobba inom film. Du får använda dom program som passar dig bäst. Vissa bolag sätter dock krav på vad man ska kunna för program, men det är inget negativt enligt mig att klippa i andra program. För mig så skulle det bara vara en erfarenhet att kunna Avid. dock är det mycket dyrare och "svårare" att lära sig. Kommer fortfarande att ha premiere pro som grund och använda after Effects och andra bra program som är kompatibla med mitt redigeringsprogram Premiere. Jag är helt klart nöjd med premiere och kan lova att jag inte skulle sett någon skillnad på filmen om jag klippt den i Avid. Så länge jag inte jobbar dagligen med filmskapande så ser jag ingen anledning till att byta. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Avid eller Final Cut Pro är ett bra val då de är ledande i barnchen. Det är ju då bra att lära sig dom vid ev framtida jobb. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts