Jump to content

Kortfilmsmanus efterlyses till filmproduktion!

Storm Film

Recommended Posts

Hej!

Inser precis i skrivande stund hur oseriös och rolig rubriken till detta inlägg låter. Men det är faktiskt precis så det ligger till.

Jag studerar till filmproducent på en av Sveriges bättre filmskolor och är nu på jakt efter ett grymt bra kortfilmsmanus. Filmen som är tänkt att bli max 15 min är mitt slutfilmsprojekt på min utbildning och av olika anledningar så har vi inget färdigt manus i nuläget som vi känner håller måttet.

Därför tänkte jag testa att skicka ut en förfrågan och se om jag får något napp. Skulle vara kul att ta in ett manus utifrån som min regissör kan ta sig an och kanske finslipa det sista på.

Samtidigt en möjlighet för någon att få sitt manus filmat. Jag har redan viss budget, teknik och team som väntar så egentligen bara en riktigt bra idé som saknas.

Ser helst att du som skriver har gått en utbildning inom manusskrivande eller fått liknade erfarenhet på annat sätt.

Tveka inte att höra av dig om du sitter inne på ett manus eller en idé och skicka gärna en synopsis i så fall!

Skriv gärna namnet på denna bättre filmskola, namn på regissör och hur mycket av "viss budget" som skulle kunna gå till manusförfattaren. Har man pengar att lägga på en produktion är det inte mer än rättvist att kunna erbjuda i alla fall en symbolisk summa för något så essentiellt som ett manus, särskilt om det kommer från någon som är utbildad manusförfattare. Länka gärna även till tidigare arbeten :bire

Lycka till och hoppas ni får tag på ett grymt manus att göra grym film av :)