Gå till innehåll

Kortfilmen "Emmie"


OneManMovieMachine

Recommended Posts

Den här idén har ju gjorts hur många gånger som helst i en form eller en annan, så att säga att den är förutsägbar är nog inte ditt fel.

Grymt tempo iallafall, det enda som kanske drog ner på det var isåfall huvudskådespelerskan som inte riktigt lyckades i att förmedla känslor där det saknades dialog.

Sen kändes det lite udda att ta till sig en kniv och börja hugga mot en stängd dörr, men ja.. Är man galen kanske det känns rimligt. Hursomhelst, snyggt jobbat :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill börja med att säga att jag tycker att det är ett snyggt jobb. Det syns verkligen att det är ett resultat av många timmars arbete. I det stora hela ser jag det en aning som en stilstudie i modern skräckfilm.

 

Handlingen - Som jag tror att Tolin också menar så är handlingen ganska gjord. Jag hade kortat ner introduktionen. Att tjejen tagit kål på farsan var en aning oväntat och gjorde det hela lite intressantare. Dock hade jag tappat intresset innan dess och tappade intresset igen efter. Försök att hitta hur du kan hjälpa dina skådisar till känslan som ska förmedlas. Du vet förmodligen också själv vad du skulle gjort bättre till nästa gång och jag vet att det är svårt att ens få ihop till en film, så bra jobbat!

 

Bilden - Snyggt, snyggt, snyggt. Inte superklass, men snyggt.

 

Ljudet - Detta... detta var riktigt genomarbetat. Det följer bilden riktigt snyggt och förhöjer känslan på hela filmen. Äntligen någon som har tagit till sig att ljud i film är minst halva upplevelsen.

 

Osammanhängande post? Kanske... det är tankar. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej alla! Det här är min senaste kortfilm. Den heter "Emmie" och är en skräck/drama film. Den är 10 minuter lång och den är lite inspirerad av Silent Hill och Black Swan. Jag hoppas att ni tycker om den!

 

 

Tycker det är en intressant idé, även om den är välanvänd. Det jag gillar bäst är din användning av ljud för att förhöja stämningen. Skådespeleriet haltar lite i vissa sekvenser. Men när jag läste att det bara var någon du kände blev jag imponerad. Bra klippning också. =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...